Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVestli, Elin Nesje
dc.date.accessioned2008-10-14T07:45:19Z
dc.date.issued2008-10-14T07:45:19Z
dc.identifier.issn1890-3622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147914
dc.description.abstractPublikasjonen gir en oversikt over sentrale problemstillinger relatert til litteraturundervisning i språkfagene i skoleverket og i høyere utdannin, fulgt av refleksjoner over litteraturens plass i dagens fremmedspråkundervisning. Søkelyset settes i første rekke på produksjon og handling, og det presenteres en verktøykasse for språklærere. Et eget kapittel om kulturformidling og kulturtilegnelse ut fra litterære tekster trekker fram momenter som er særlig aktuelle for fremmedspråkene. Det foreslås også å gå nye veier når det gjelder tekstutvalg. Fra sokkel til klasserom argumenterer for at litteraturdidaktikk bør være en viktig del av lærernes (videre)utdanning, slik at den kan bidra til at faget og undervisningspraksis utvikler seg videre. Dette gjelder ikke bare teori og metoder, men også det tradisjonelle litterære curriculum i fremmedspråkstudier og lærerutdanningen
dc.format.extent680631 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.relation.ispartofseriesFokus på språken
dc.relation.ispartofseries13en
dc.subjectfremmedspråkundervisningen
dc.subjectlitteraturundervisningen
dc.subjectlitteraturdidaktikken
dc.titleFra sokkel til klasserom : litteraturens plass i fremmedspråkundervisningenen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel