dc.contributor.author | Bostrøm, Edgar | |
dc.date.accessioned | 2007-08-21T11:17:48Z | |
dc.date.issued | 2007-08-21T11:17:48Z | |
dc.identifier.issn | 1503-6677 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148344 | |
dc.description.abstract | Arbeidsrapporten har bakgrunn i arbeidet med utviklingen av nye læreplaneri faget informasjonsteknologi i videregående skole i forbindelse med læreplanendringene for 2006, Kunnskapsløftet. Den beskriver både prosessen, vurderinger og konklusjoner som er grunnlag forlæreplanforslaget. Rapporten inneholder også en bakgrunnsbeskrivelse av denåværende læreplanene og av situasjonen for faget generelt. Noe av stoffet bygger også på generell læreplanteori.
Videre finnes en del bakgrunnsstoff om forholdet mellom digital kompetanse
som en av de fem grunnleggende ferdigheter etter kunnskapsløftet på den
ene siden og informasjonsteknologi som eget fag på den andre siden. | en |
dc.format.extent | 500612 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nob | |
dc.language | nob | |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold) | en |
dc.relation.ispartofseries | 2005:1 | en |
dc.subject | læreplaner | en |
dc.subject | informasjonsteknologi | en |
dc.title | Reviderte læreplaner i faget Informasjonsteknologi etter Kunnskapsløftet: Bakgrunn og kommentarer | en |
dc.type | Working paper | en |