dc.contributor.author | Asmyhr, Morten | |
dc.date.accessioned | 2009-03-30T08:26:10Z | |
dc.date.issued | 2009-03-30T08:26:10Z | |
dc.identifier.issn | 1503-6677 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148386 | |
dc.description.abstract | Rapporten tar for seg enkelte emner fra rammeplanen for barnevernspedagogutdanninga og undersøker i hvor stor grad det er samsvar mellom det teoretiske grunnlaget studentene har fra Høgskolen og det som oppfattes som viktig å kunne noe om i praksis. 49 studenter har svart på et spørreskjema. I tillegg er utvalgte praksisveiledere intervjuet.
Hensikten med rapporten er å sette fokus på en utfordring alle profesjonsutdanninger står overfor, det å få til en integrasjon av praksisbasert og teoribasert kunnskap.
Resultatene tyder på at det i det alt vesentlige er en god sammenheng mellom teoriundervisningen og praksisfeltets krav. Imidlertid er det for enkelte områder store avvik. I rapporten er disse områden illustrert og diskutert. I tillegg er det for disse områdene foreslått mulige tiltak som kan iverksettes for et samsvar mellom teori og praksis. | en |
dc.format.extent | 80357 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nob | |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold) | en |
dc.relation.ispartofseries | 2009:4 | en |
dc.title | Relasjonen mellom teoriundervisningen og praksisfeltets behov i barnevernspedagogutdanninga ved Høgskolen i Østfold | en |
dc.type | Working paper | en |