dc.contributor.author | Akerjord, Mari-Ann | |
dc.contributor.author | Samuelsen, Terje | |
dc.contributor.author | Tolsby, Håkon | |
dc.contributor.author | Stenseth, Børre | |
dc.date.accessioned | 2010-10-04T12:08:53Z | |
dc.date.available | 2010-10-04T12:08:53Z | |
dc.date.issued | 2010-10-04T12:08:53Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-326-7(online) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-327-4(trykt) | |
dc.identifier.issn | 1503-2612(online) | |
dc.identifier.issn | 0805-8164(trykt) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148632 | |
dc.description.abstract | Rapporten beskriver et forsøk med metodisk veiledning av prosjektarbeid
i datafag og hvordan veiledningsprosessen kan understøttes av digitale
verktøy. Metoden som er brukt er en tillemping av "Extreme Programming",
en metodikk kjent fra datafaget. Prosjektets hovedformål var å vurdere
denne metoden som allmenn pedagogisk/didaktisk angrepsvinkel for å skape
større delaktighet, bedre fremdrift og bedre veiledning i
studentprosjekter.
Forsøket ble gjennomført i studieåret 2007/2008. Rapporten dokumenterer
selve forsøket og resultater i form av transkriberte intervjuer av
involverte parter og oppsummering av resultater | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:10 | |
dc.title | XPed - prosjektorientert undervisning: et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 65 | en_US |