Browsing HiØ Brage by Title
Now showing items 2493-2512 of 2533
-
XPed - prosjektorientert undervisning: et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:10, Research report, 2010-10-04)Rapporten beskriver et forsøk med metodisk veiledning av prosjektarbeid i datafag og hvordan veiledningsprosessen kan understøttes av digitale verktøy. Metoden som er brukt er en tillemping av "Extreme Programming", ... -
XPed - prosjektorientert undervisning: et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:10, Research report, 2010-10-04)Rapporten beskriver et forsøk med metodisk veiledning av prosjektarbeid i datafag og hvordan veiledningsprosessen kan understøttes av digitale verktøy. Metoden som er brukt er en tillemping av "Extreme Programming", ... -
Year-round distribution of Northeast Atlantic seabird populations: applications for population management and marine spatial planning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Tracking data of marine predators are increasingly used in marine spatial management. We developed a spatial data set with estimates of the monthly distribution of 6 pelagic seabird species breeding in the Northeast Atlantic. ... -
Zoom fatigue under covid-19-pandemien: Hva innebærer fenomenet, og hvordan kan det forebygges?
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Studien tar for seg fenomenet Zoom fatigue, omfang og beskrivelse av fenomenet og mulige forklaringsmodeller. Studenter kan oppleve at det er vanskeligere å lære i Zoom-forelesninger, og studien ser på mulige tiltak for ... -
Zu den Unterschieden zwischen der schriftlichen Lernersprache von Jungen und Mädchen
(Master thesis, 2015-01-13) -
Zur Förderung der Mündlichkeit durch die Graphic Novel „Emil und die Detektive. Ein Comic
(Master thesis, 2021) -
Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-10-14)Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette programmet skulle ... -
Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-10-14)Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette programmet skulle ... -
Å fange barna i øyeblikket. En kvalitativ studie av pedagogers støtte av barns tidlige skriving i barnehagen
(Master thesis, 2015-09-15) -
Å lede ledere
(Master thesis, 2021) -
Å lese film
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Mange lærere ønsker å bruke film i engelskundervisningen, men ser kanskje ikke umiddelbart hvordan dette kan forankres i læreplanmål eller hvilke arbeidsmåter man kan velge. Denne artikkelen ser på hvordan Kunnskapsløftet ... -
Å leve med dysleksi
(Master thesis, 2016-09-15) -
Å samtale om samtalen. Veiledning og metakommunikasjon.
(Book, 2018)«Hva mener du når du sier at jeg er feig?», «Nei, hør nå her!», «Jeg synes vi har det så hyggelig sammen!», «La oss snakke litt om hvordan vi bør samarbeide.» – Dette er uttrykk vi bruker for å regulere hvordan vi snakker ...