Browsing HiØ Brage by Title
Now showing items 2497-2516 of 2533
-
Zoom fatigue under covid-19-pandemien: Hva innebærer fenomenet, og hvordan kan det forebygges?
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Studien tar for seg fenomenet Zoom fatigue, omfang og beskrivelse av fenomenet og mulige forklaringsmodeller. Studenter kan oppleve at det er vanskeligere å lære i Zoom-forelesninger, og studien ser på mulige tiltak for ... -
Zu den Unterschieden zwischen der schriftlichen Lernersprache von Jungen und Mädchen
(Master thesis, 2015-01-13) -
Zur Förderung der Mündlichkeit durch die Graphic Novel „Emil und die Detektive. Ein Comic
(Master thesis, 2021) -
Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-10-14)Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette programmet skulle ... -
Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-10-14)Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette programmet skulle ... -
Å fange barna i øyeblikket. En kvalitativ studie av pedagogers støtte av barns tidlige skriving i barnehagen
(Master thesis, 2015-09-15) -
Å lede ledere
(Master thesis, 2021) -
Å lese film
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Mange lærere ønsker å bruke film i engelskundervisningen, men ser kanskje ikke umiddelbart hvordan dette kan forankres i læreplanmål eller hvilke arbeidsmåter man kan velge. Denne artikkelen ser på hvordan Kunnskapsløftet ... -
Å leve med dysleksi
(Master thesis, 2016-09-15) -
Å samtale om samtalen. Veiledning og metakommunikasjon.
(Book, 2018)«Hva mener du når du sier at jeg er feig?», «Nei, hør nå her!», «Jeg synes vi har det så hyggelig sammen!», «La oss snakke litt om hvordan vi bør samarbeide.» – Dette er uttrykk vi bruker for å regulere hvordan vi snakker ... -
Å se seg selv utenfra og den andre innenfra
(Master thesis, 2023) -
Å skape det som nevnes: mål, resultater og ledelse i kirkelig virksomhet
(Master thesis, 2010-07-07) -
Å skjære eller ikke skjære - en kvalitativ studie om samhandling ved skulderlidelser
(Master thesis, 2015) -
Å studere spenningar mellom interesser og verdiar i barnehagens arbeid med kartlegging av barns dugleik
(Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:11, Chapter, 2010-12)