Blar i HiØ Brage på forfatter "Ese, Jo"
-
COVID-19 PANDEMIEN – STATSFORVALTERENS ROLLE En gjennomgang av hvordan statsforvalterne i Norge håndterte innføring av omfattende nasjonale smitteverntiltak som følge av covid-19 pandemien våren 2020.
Ese, Jo; Bjørkquist, Catharina; Fineide, Mona Jerndahl; Hansen, Gunnar Vold; Helgesen, Marit Kristine; Ramsdal, Helge (Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2021:2;, Report, 2021)Covid-19 pandemien har satt den norske forvaltningen under et press som man aldri før har sett i fredstid. Det har skapt et behov for en samlet offentlig innsats som igjen har krevd et omfattende samarbeid mellom offentlige ... -
Fra folkehelse i alt vi gjør, til folkehelse på 1-2-3: følgeevaluering av pilotprosjekt med helsekonsekvensvurderinger i fire østfoldkommuner
Dahlgren, Kenneth; Ese, Jo (Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2015:6, Research report, 2015-11-02)Oppdragsrapporten er skrevet for Helsedirektoratet i forbindelse med et prosjekt som hadde som målsetning å utvikle og formidle erfaringer om hvordan den nye folkehelseloven fungerer i praksis. Rapporten er en av mange ... -
The School as an Arena for Co-Creating Participation, Equity, and Well-Being—A Photovoice Study from Norway
Ihlebæk, Camilla Martha; Castellan, Camilla; Flobak, Jenny; Ese, Jo (Peer reviewed; Journal article, 2021)Schools may play an essential role as an arena for co-creating community activities that enhance well-being, equity, and citizenship. Still, there is limited knowledge about physical and non-physical factors that contribute ...