Browsing HiØ Brage by Author "Andersen, Kirsti Lauvli"
Now showing items 1-7 of 7
-
Being “on the alert” and “a forced volunteer”: a qualitative study of the invisible care provided by the next of kin of patients with chronic heart failure
Strøm, Anita; Andersen, Kirsti Lauvli; Korneliussen, Kari; Fagermoen, May Solveig (Journal article; Peer reviewed, 2015)Background: Relatives’ support is an important factor in how well people with chronic heart failure (CHF) manage their illness and everyday life. Deepening professionals' understanding of the content of relatives’ invisible ... -
Godt nok forberedt for praksis? Sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer
Andersen, Kirsti Lauvli (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-04-07)Rapporten beskriver en studie hvor sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer belyses. Det undersøkes hvor hensiktsmessig undervisningens ulike deler med teori, ferdighetstrening i ... -
Godt nok forberedt for praksis? Sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer
Andersen, Kirsti Lauvli (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-04-07)Rapporten beskriver en studie hvor sykepleiestudenters forberedthet og opplevelse av mestring i praktiske prosedyrer belyses. Det undersøkes hvor hensiktsmessig undervisningens ulike deler med teori, ferdighetstrening i ... -
Health care quality from the patients' perspective: a comparative study between an old and a new, high-tech hospital
Grøndahl, Vigdis Abrahamsen; Kirchhoff, Jörg W; Andersen, Kirsti Lauvli; Sørby, Lise Aagaard; Andreassen, Hilde Marie; Skaug, Eli-Anne; Roos, Anne Karine Østbye; Tvete, Liv Solveig; Helgesen, Ann Karin (Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Innføring av problembasert læring ved sykepleierutdanningen
Andersen, Kirsti Lauvli; Femdal, Ingrid; Ingebrigtsen, Christin; Johannessen, Ann Christin; Tjøstolvsen, Inger (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Det kan se ut til at forelesning som tradisjonell formidlingsmåte i liten grad utvikler studentenes evne til å ta ansvar for egen læring. At studentene tar ansvar for egen læring er avgjørende for å utvikle evnen til å ... -
Innføring av problembasert læring ved sykepleierutdanningen
Andersen, Kirsti Lauvli; Femdal, Ingrid; Ingebrigtsen, Christin; Johannessen, Ann Christin; Tjøstolvsen, Inger (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Det kan se ut til at forelesning som tradisjonell formidlingsmåte i liten grad utvikler studentenes evne til å ta ansvar for egen læring. At studentene tar ansvar for egen læring er avgjørende for å utvikle evnen til å ... -
Når samhandling kreves: et helsevesen i endring krever ny kompetanse
Nilsen, Sigurd Roger; Andersen, Kirsti Lauvli; Johansen, Siv Groth; Karlsen, Heidi (Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:17, Research report, 2014-01-07)Evalueringen av delprosjekt 1, Tilpasning til framtidens spesialisthelsetjeneste, viste at praksisstudier hvor studentene både var på sengepost og spesialavdelinger gav gode læresituasjoner. Refleksjon i gruppe med deltakelse ...