Browsing HiØ Brage by Author "Dybvik, Hanne"
Now showing items 1-5 of 5
-
An assessment of library instruction: its influence on search behaviour of first- and third-year students
Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise; Norheim, Else Helene (Journal article; Peer reviewed, 2016)This article presents the results of a follow-up study conducted at Østfold University College in 2015 which set out to examine information resource use among students of nursing and teacher education. The first study was ... -
Høgskolebiblioteket som læringsressurs: hvilke oppfatninger har undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene om høgskolebibliotekets funksjon og om studenters behov for informasjonskompetanse?
Dybvik, Hanne (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-12-20)Denne rapporten er skrevet som en hovedoppgave, hvor problemfeltet er hvordan undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene vurderer høgskolebibliotekenes betydning i læringssammenheng. Følgende problemstillinger ... -
Høgskolebiblioteket som læringsressurs: hvilke oppfatninger har undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene om høgskolebibliotekets funksjon og om studenters behov for informasjonskompetanse?
Dybvik, Hanne (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-12-20)Denne rapporten er skrevet som en hovedoppgave, hvor problemfeltet er hvordan undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene vurderer høgskolebibliotekenes betydning i læringssammenheng. Følgende problemstillinger ... -
Høgskolebiblioteket som læringsressurs: hvilke oppfatninger har undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene om høgskolebibliotekets funksjon og om studenters behov for informasjonskompetanse?
Dybvik, Hanne (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-12-20)Denne rapporten er skrevet som en hovedoppgave, hvor problemfeltet er hvordan undervisningspersonale og bibliotekarer i høgskolene vurderer høgskolebibliotekenes betydning i læringssammenheng. Følgende problemstillinger ... -
The impact of library information literacy classes on first-year undergraduate students’ search behaviour
Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise; Norheim, Else Helene (Journal article; Peer reviewed, 2015)The aim of this study was to investigate whether or not the library courses in information literacy (IL) taught at Østfold University College had an impact on the students’ search behaviour. To find out, 19 students were ...