Browsing HiØ Brage by Author "Eng, Anne-Lise"
Now showing items 1-5 of 5
-
An assessment of library instruction: its influence on search behaviour of first- and third-year students
Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise; Norheim, Else Helene (Journal article; Peer reviewed, 2016)This article presents the results of a follow-up study conducted at Østfold University College in 2015 which set out to examine information resource use among students of nursing and teacher education. The first study was ... -
Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering?
Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild; Løkkeberg, Stine Torp (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-23)Denne rapporten er en kvalitativ studie av 33 informanters erfaringer med Kvalitetsreformens nye evalueringsformer i høyere utdanning (St meld 27 (2000-2001). Vårt hovedfokus med undersøkelsen har vært å finne frem til ... -
Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering?
Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild; Løkkeberg, Stine Torp (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-23)Denne rapporten er en kvalitativ studie av 33 informanters erfaringer med Kvalitetsreformens nye evalueringsformer i høyere utdanning (St meld 27 (2000-2001). Vårt hovedfokus med undersøkelsen har vært å finne frem til ... -
Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering?
Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild; Løkkeberg, Stine Torp (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-23)Denne rapporten er en kvalitativ studie av 33 informanters erfaringer med Kvalitetsreformens nye evalueringsformer i høyere utdanning (St meld 27 (2000-2001). Vårt hovedfokus med undersøkelsen har vært å finne frem til ... -
The impact of library information literacy classes on first-year undergraduate students’ search behaviour
Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise; Norheim, Else Helene (Journal article; Peer reviewed, 2015)The aim of this study was to investigate whether or not the library courses in information literacy (IL) taught at Østfold University College had an impact on the students’ search behaviour. To find out, 19 students were ...