Browsing HiØ Brage by Author "Femdal, Ingrid"
Now showing items 1-12 of 12
-
Dependence and resistance in community psychiatric health care - negotiations of user participation between staff and users
Femdal, Ingrid; Knutsen, Ingrid Ruud (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Equality and differences: Group interaction in mixed focus groups of users and professionals discussing power
Femdal, Ingrid; Solbjør, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Gruppeveiledning - en rimelig investering : faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe
Femdal, Ingrid; Rummelhoff, Guri Rosseland (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-11-05)Studien handler om faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe. Studiens hensikt er å besvare hvilken betydning deltakelse i faglig veiledningsgruppe har for ... -
Gruppeveiledning - en rimelig investering : faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe
Femdal, Ingrid; Rummelhoff, Guri Rosseland (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-11-05)Studien handler om faglige utfordringer for avdelingsleder i sykehjem og erfaringer som deltaker i en faglig veiledningsgruppe. Studiens hensikt er å besvare hvilken betydning deltakelse i faglig veiledningsgruppe har for ... -
Innføring av problembasert læring ved sykepleierutdanningen
Andersen, Kirsti Lauvli; Femdal, Ingrid; Ingebrigtsen, Christin; Johannessen, Ann Christin; Tjøstolvsen, Inger (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Det kan se ut til at forelesning som tradisjonell formidlingsmåte i liten grad utvikler studentenes evne til å ta ansvar for egen læring. At studentene tar ansvar for egen læring er avgjørende for å utvikle evnen til å ... -
Innføring av problembasert læring ved sykepleierutdanningen
Andersen, Kirsti Lauvli; Femdal, Ingrid; Ingebrigtsen, Christin; Johannessen, Ann Christin; Tjøstolvsen, Inger (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Det kan se ut til at forelesning som tradisjonell formidlingsmåte i liten grad utvikler studentenes evne til å ta ansvar for egen læring. At studentene tar ansvar for egen læring er avgjørende for å utvikle evnen til å ... -
"Nyutdannet og godt rustet til sykepleieryrket?" : sykepleieres forberedthet til sykepleieryrket, evaluert av sykepleiere et halvt år etter endt utdanning
Femdal, Ingrid; Andersen, Kirsti Lauvli; Antonsen, Eva Bjørg; Tjøstolvsen, Inger M. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-10)Studiens hensikt er å besvare tre spørsmål: 1. I hvilken grad opplever nyutdannete sykepleiere seg forberedt til yrkesutøvelsen gjennom sykepleierutdanningen? 2. I hvilken grad er det forskjell mellom svarene sykepleierne ... -
"Nyutdannet og godt rustet til sykepleieryrket?" : sykepleieres forberedthet til sykepleieryrket, evaluert av sykepleiere et halvt år etter endt utdanning
Femdal, Ingrid; Andersen, Kirsti Lauvli; Antonsen, Eva Bjørg; Tjøstolvsen, Inger M. (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-10)Studiens hensikt er å besvare tre spørsmål: 1. I hvilken grad opplever nyutdannete sykepleiere seg forberedt til yrkesutøvelsen gjennom sykepleierutdanningen? 2. I hvilken grad er det forskjell mellom svarene sykepleierne ... -
Prosjekt utdanningspost : et samarbeid mellom Fjeldberg sykehjem og Høgskolen i Østfold Undervisningssykehjemprosjektet
Femdal, Ingrid; Fossum, Mariann (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2004)Rapporten beskriver resultatene fra en praksisperiode der 18 studenter hadde praksisstudier i en korttidsavdeling ved Fjeldberg sykehjem i Fredrikstad våren 2002. Prosjektet er et delprosjekt under det nasjonale ... -
Prosjekt utdanningspost : et samarbeid mellom Fjeldberg sykehjem og Høgskolen i Østfold Undervisningssykehjemprosjektet
Femdal, Ingrid; Fossum, Mariann (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2004)Rapporten beskriver resultatene fra en praksisperiode der 18 studenter hadde praksisstudier i en korttidsavdeling ved Fjeldberg sykehjem i Fredrikstad våren 2002. Prosjektet er et delprosjekt under det nasjonale ... -
Studenters praksisrefleksjon med dramapedagogikk : "det er noe annet å reflektere gjennom å gjøre enn å snakke om det"
Femdal, Ingrid; Antonsen, Eva Bjørg; Lepp, Margret (Journal article; Peer reviewed, 2017)Det forventes at sykepleierstudenter skal bli bevisste og reflekterte praktikere som kan håndtere komplekse situasjoner som sykepleiere. Pedagogisk drama er en av flere metoder der studenter kan lære å reflektere over ... -
The right place? Users and professionals' constructions of the place's influence on personal recovery in community mental health services
Femdal, Ingrid (Peer reviewed; Journal article, 2018)