Browsing HiØ Brage by Author "Haug, Erna"
Now showing items 1-13 of 13
-
Etablering av fagringer i to norske kommuner: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode 2008-2009
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger; Paulsen, Kirsti Meum (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-02)Dette er en forskningsrapport fra prosjekt Kunnskapsbasert praksis: Etablering av fagringer i to norske kommuner. Prosjektet er et to-årig samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold. ... -
Etablering av fagringer i to norske kommuner: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode 2008-2009
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger; Paulsen, Kirsti Meum (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-02)Dette er en forskningsrapport fra prosjekt Kunnskapsbasert praksis: Etablering av fagringer i to norske kommuner. Prosjektet er et to-årig samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold. ... -
Evaluering av studentaktive undervisningsformer i vernepleierutdanningen ved Høgskolen i Østfold
Haug, Erna; Paulsen, Kirsti Meum (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-01-20)Forfatterne av denne forskningsrapporten har i perioden 1998 til 2008 arbeidet med utvikling og bruk av studentaktive metoder i undervisning av vernepleierstudenter ved Høgskolen i Østfold. Undervisningen er knyttet til ... -
Evaluering av studentaktive undervisningsformer i vernepleierutdanningen ved Høgskolen i Østfold
Haug, Erna; Paulsen, Kirsti Meum (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-01-20)Forfatterne av denne forskningsrapporten har i perioden 1998 til 2008 arbeidet med utvikling og bruk av studentaktive metoder i undervisning av vernepleierstudenter ved Høgskolen i Østfold. Undervisningen er knyttet til ... -
Impact of initial emotional states and self-efficacy changes on nursing students’ practical skills performance in simulation-based education
Lugo, Ricardo Gregorio; Hjelmeland, Inger; Hansen, Mette Tindvik; Haug, Erna; Sütterlin, Stefan; Grønlien, Heidi Kristine (Peer reviewed; Journal article, 2021)Training through simulation has shown to increase relevant and specific skills sets across a wide range of areas in nursing and related professions. Increasing skills has a reciprocal relation to the development of ... -
NAV: Virksomhetsbaserte team – redusert sykefravær?
Hansen, Gunnar Vold; Bjørkquist, Catharina; Fineide, Mona Jerndahl; Haug, Erna; Ramsdal, Helge Normann (Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Rapport fra arbeid med studentaktiv FoU 2006-2007: tema for FoU-arbeidet: tilrettelegging av det kommunale tjenestetilbudet til barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier TaKT
Haug, Erna (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2009-09-30)I Strategisk plan for Høgskolen i Østfold 2006 – 2013 var ett hovedinnsatsområde å styrke sammenhengen mellom undervisning og FOU aktivitet. Gjennom denne rapporten beskrives et FOU prosjekt med hensikt om å: 1. Videreutvikle ... -
Rapport fra arbeid med studentaktiv FoU 2006-2007: tema for FoU-arbeidet: tilrettelegging av det kommunale tjenestetilbudet til barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier TaKT
Haug, Erna (Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2009-09-30)I Strategisk plan for Høgskolen i Østfold 2006 – 2013 var ett hovedinnsatsområde å styrke sammenhengen mellom undervisning og FOU aktivitet. Gjennom denne rapporten beskrives et FOU prosjekt med hensikt om å: 1. Videreutvikle ... -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ... -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ... -
Tidlig ute og tett på: Evaluering av virksomhetsorganiserte team som ledd i NAV-Østfolds deltakelse i prosjektet “Ned med sykefraværet – IA-ledelse 2.0”
Ramsdal, Helge; Bjørkquist, Catharina; Fineide, Mona Jerndahl; Haug, Erna; Hansen, Gunnar Vold (Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2018:1, Research report, 2018)Dette er en rapport om prosjektet «NED med sykefraværet – IA-ledelse 2.0», et ett-årig prosjekt gjennomført av NAV Østfold. Prosjektet har dreid seg om å gjennomføre forsøk med virksomhetsbaserte team der målet har vært å ... -
To-spann i hjemmetjenesten til mennesker med utviklingshemming: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode januar-april 2009
Paulsen, Kirsti Meum; Hjelmeland, Inger; Haug, Erna (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-15)Dette er en forskningsrapport fra prosjektet Kunnskapsbasert praksis: Gjennom bruk av to-spann modell i praksisstudier ved vernepleierutdanningen. Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune ... -
To-spann i hjemmetjenesten til mennesker med utviklingshemming: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode januar-april 2009
Paulsen, Kirsti Meum; Hjelmeland, Inger; Haug, Erna (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-15)Dette er en forskningsrapport fra prosjektet Kunnskapsbasert praksis: Gjennom bruk av to-spann modell i praksisstudier ved vernepleierutdanningen. Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune ...