Blar i HiØ Brage på forfatter "Jensen, Magne Skibsted"
-
Investigating self-regulated study strategies among postsecondary students with and without dyslexia: a diary method study
Andreassen, Rune; Jensen, Magne Skibsted; Bråten, Ivar (Journal article; Peer reviewed, 2017)We investigated the use of self-regulated study strategies among undergraduateswith dyslexia by means of extensive web-based diary data, comparing their strategy use to that of matched students without dyslexia who completed ... -
The invisible minority: why do textbook authors avoid people with disabilities in their books?
Jensen, Magne Skibsted; Herrebrøden, Marte; Andreassen, Ulf Rune (Peer reviewed; Journal article, 2021)Representation of disability in school textbooks may influence pupils’ knowledge and perceptions of people with disabilities. The aim of this study was to investigate representation of people with disabilities in school ... -
KARIB-prosjektet: Kulturanalyse og Reflekterende Prosesser i Barnehagen
Sträng, Roger; Jensen, Magne Skibsted; Sørmo, Dag (Rapport (Høgskolen i Østfold);2013:6, Research report, 2014-01-27)Utdanningssystemer har ofte et behov for å kombinere utviklingen av spesifikk kunnskap og ferdigheter med kunnskaper som kan koples til kreativitet, problemløsning, bruk av fantasien, og evnen til å lære når man mislykkes. ... -
A Longitudinal Mixed Methods Study of Norwegian Preservice Teachers’ Beliefs About Sources of Teaching Knowledge and Motivation to Learn From Theory and Practice
Ferguson, Leila Eve; Bråten, Ivar; Jensen, Magne Skibsted; Andreassen, Ulf Rune (Peer reviewed; Journal article, 2022)We set out to investigate preservice teachers’ beliefs about sources of teaching knowledge and their motivation to learn from practice and theory in teacher education in a longitudinal study (n = 96, at the beginning of ... -
Studiestrategier hos første års bachelorstudenter med dysleksi
Jensen, Magne Skibsted; Andreassen, Rune (Journal article; Peer reviewed, 2017)Nyere forskning viser til at flere studenter med diagnosen dysleksi tar fatt på høyere utdanning og at overgangen innebærer en rekke utfordringer. Gjennom denne undersøkelsen ønsker vi kunnskap om anvendelse og opplevd ... -
«Vanskelig å forestille seg hvordan det er å være i ledelsen før man står der»: En studie om studenters erfaringer som skoleledere i skoleovertakelse
Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Jensen, Magne Skibsted; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen undersøker hvordan skoleovertakelse bidrar til forståelse av og innsikt i skolen som organisasjon og skoleledelse hos lærerstudenter med l. Studien baserer seg på data fra sju gruppeintervjuer. Sentrale ...