Blar i HiØ Brage på forfatter "Løkke, Gunn E. H."
-
Hypotetiske konstrukter er en nødvendighet, og derfor bør atferdsanalytikere være mer opptatt av begrepsvaliditet
Løkke, Gunn E. H.; Løkke, Jon A. (Journal article; Peer reviewed, 2014)Utgangspunktet for artikkelen er Svartdals «Hypotetiske konstrukter innenfor atferdsanalyse: Finnes de? Ja, men der lever de dessverre ikke i beste velgående». Vi er enige med Svartdal i at atferdsanalyse, uunngåelig, er ... -
Opplæring i ikke-eksperimentelle funksjonelle analyser eller FAK-analyser
Bertelsen, Kari Anne T.; Halvorsen, Lars Rune; Løkke, Jon A.; Solvang, Marianne; Løkke, Gunn E. H. (Journal article; Peer reviewed, 2013)Funksjonelle analyser er metoder som avdekker sammenhenger mellom atferd og miljøhendelser. En variant er deskriptive funksjonelle analyser der observatørene registrerer hendelser i miljøet i forkant og etterkant av den ... -
Tegnøkonomi og påvirkning av oppmøte etter friminutt i en barneskoleklasse
Andresen, Mai Linda; Løkke, Jon A.; Løkke, Gunn E. H. (Journal article; Peer reviewed, 2013)Lærings-og undervisningshemmende atferd er de vanligste formene for problematferd i skolen, og inkluderer at elevene kommer for sent til timene. Tegnøkonomi er en intervensjon som har vist gode resultater på flere arenaer. ...