Show simple item record

dc.contributor.authorBaltzersen, Rolf K.
dc.date.accessioned2007-12-06T09:40:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.isbn978-82-15-00943-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147553
dc.description.abstractRepetisjonsstrategier med bruk av digitale verktøy viser til evnen til å bruke programvare som støtte for tilegnelse av enkle ferdigheter eller faktapreget lærestoff. Navigeringsstrategier med bruk av digitale verktøy viser til evnen til å orientere seg i elektronisk informasjon, både ved søk etter informasjon på internett og ved lesning av hypertekst. Evalueringsstrategier med bruk av digitale verktøy viser til evne til kildekritisk vurdering av informasjon man finner på internett. Krav til selvstendig arbeid blir større. Eleven trenger derfor utdypningsstrategier med bruk av digitale verktøy. På tilsvarende måte som forskeren må eleven samle inn og kritisk vurdere og bearbeide informasjon. Nye elektroniske kommunikasjonsformer på internett gir også en rekke nye muligheter for kunnskapsutveksling. Elevene vil derfor også trenge kommunikasjonsstrategier for bruk av digitale verktøy. I tillegg må elevene kunne reflektere over egne læringsstrategier med bruk av digitale verktøy for å få maksimalt utbytte av dem. Dette krever forståelsesovervåkning eller metakognisjonen
dc.format.extent136577 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenor
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.subjectlæringsstrategieren
dc.subjectikten
dc.subjectdigitale verktøyen
dc.titleLæringsstrategier og bruk av digitale verktøyen
dc.typeChapteren
dc.source.pagenumber145-163en
dc.source.journalLæringsstrategier : søkelys på lærernes praksisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record