• "Tenk om Emilie het Emil?": en rapport fra Østfold om pedagogisk likestillingsarbeid i barnehagen 

      Kolle, Tonje; Nyhus, Mette Røe (Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:15, Research report, 2013-06-14)
      I Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver står det at likestilling mellom kjønnene skal gjenspeiles i barnehagens pedagogikk og at barnehagen skal oppdra barn til å møte og skape et likestilt samfunn (Kunnskapsdepartementet, ...
    • Å drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverket 

      Baltzersen, Rolf K.; Eliassen, Erik; Kleive, Knut Lensby; Løvli, Elin Andersen; Melberg, Dyril (Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2009-10-14)
      Lærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette programmet skulle ...