Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSandell, Ove
dc.date.accessioned2007-07-05T10:43:22Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.isbn82-7825-136-3 (online)
dc.identifier.isbn82-7825-135-5 (trykt)
dc.identifier.issn1503-2612 (online)
dc.identifier.issn0805-8164 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147624
dc.description.abstract”Om faglig veiledning, om ulike perspektiv på læring, om kunnskap” beskriver innledningsvis innholdet i begrepet varm kunnskap. Rapporten gjør deretter rede for menneskemøter og studentaktiviteter innenfor ”Videreutdanning i praktisk veiledning, trinn 1” i tidsperioden fra 1996 til og med 2003. Grunnlagstenking, metodiske tilnærminger og kursledelsens teoritilfang blir presentert. Studentbidragene er imidlertid mangfoldige og betydelige. Ulike teorier og erfaringsbaserte synsvinkler som enkeltstudenter presenterer i basisgrupper eller på kurssamlingene, blir i betydelig grad styrende for hva de ulike basisgruppene og/eller kullene retter sin oppmerksomhet omkring. Fokuseringene har alltid sitt utgangspunkt i faglig veiledning, men skifter til oppmerksomhet omkring ulike forståelser for hva læring, kompetanse og kunnskap innebærer for den enkelte; ulike posisjoner og ulikt teoritilfang som tidvis vil kunne skape forvirring for noen studenter. Rapporten er et forsøk på å synliggjøre hva studentene og lærerne har arbeidet med.en
dc.format.extent1263283 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherHøgskolen i Østfolden
dc.relation.ispartofseriesRapport Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2004:2en
dc.subjectfaglig veiledningen
dc.subjectpraksisveiledningen
dc.titleOm faglig veiledning, om ulike perspektiver på læring, om kunnskapen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel