• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). IT by Issue Date 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for informasjonsteknologi (gjelder til og med 2020)
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). IT
  • Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). IT by Issue Date
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for informasjonsteknologi (gjelder til og med 2020)
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). IT
  • Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). IT by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Rapport (Høgskolen i Østfold). IT by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-8 of 8

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Informasjonstteknologi i videregående skole : en faglig og didaktisk analyse av lærerplanene i faget etter Reform 94 

      Bostrøm, Edgar (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2001)
      Læreplanreformen Reform 94 ga nye læreplaner for alle fag i videregående skole. Rapportens hovedmål er å gi en analyse av læreplanen i faget informasjonsteknologi etter Reform 94. Rapporten er delt i to: Den pedagogiske ...
    • Mappeevaluering og veiledningsbasert undervisning - hvem tjener og hvem taper? : erfaringer fra dataingeniørstudiet ved Høgskolen i Østfold 

      Akerjord, Mari Ann; Rusås, Per-Olav (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)
      Kvalitetsreformens intensjon om at studentene skal lykkes krever et læringsmiljø med god sammenheng mellom studentenes læring, undervisningen de tilbys og evalueringsformen. I denne rapporten beskrives et undervisningsopplegg ...
    • Utvikling og bruk av kritiske programmerbare systemer : en kartlegging av kompetanse og behov i norsk industri 

      Dahll, Gustav; Winther, Rune (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2003)
      Rapporten beskriver resultatet fra en kartlegging blant norske bedrifter når det gjelder utvikling og bruk av kritiske programmerbare systemer, dvs. systemer der sentrale funksjoner styres av programvare og som ved å feile ...
    • Sykepleieres IT-kunnskap: en intervjuundersøkelse av sykepleiere i hjemmesykepleien 

      Fagerli, Liv Berit; Fyhn, Per-Gunnar (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)
      Hvilken kunnskap om - og erfaring med IT har sykepleiere? Hva tenker sykepleiere om hva IT kan være en hjelp til i deres arbeidshverdag? Rapporten tar utgangspunkt i hva 25 sykepleiere i hjemmesykepleien svarer på disse ...
    • Innovasjon i utvikling og gjennomføring av et kurs for ingeniører 

      Fyhn, Per-Gunnar (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2006)
      De statlige undervisningsinstitusjoner er under press, både fra eier ved Kunnskapsdepartementet (KD) og fra de som ansetter våre utdannede ingeniører, i vårt tilfelle representert ved industrien som ønsker ”valuta for ...
    • Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur 

      Baltzersen, Rolf K.; Tolsby, Håkon; Røising, Hanne Schou (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)
      Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ...
    • Informasjonsteknologifaget og skoleverket - en bakgrunn og handlingsplan for Norsk Informatikkråd 

      Bostrøm, Edgar; Bø, Ola; Langmyhr, Dag; Rydland, Terje (Rapport (Høgskolen i Østfold), Book; Research report, 2009-01-23)
      Rapporten starter med en oversikt over utviklingen av informasjonsteknologi som eget fag i skoleverket fra begynnelsen rundt 1970 og fram til nå, inklusive faget slik det er i Kunnskapsløftet. Også historikken innen bruk ...
    • XPed - prosjektorientert undervisning: et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode 

      Akerjord, Mari-Ann; Samuelsen, Terje; Tolsby, Håkon; Stenseth, Børre (Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:10, Research report, 2010-10-04)
      Rapporten beskriver et forsøk med metodisk veiledning av prosjektarbeid i datafag og hvordan veiledningsprosessen kan understøttes av digitale verktøy. Metoden som er brukt er en tillemping av "Extreme Programming", ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit