• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for helse og velferd
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). HV
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for helse og velferd
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). HV
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Undervisning basert på det fremste innen forskning, faglig og kunstnerisk virksomhet og erfaringsbasert kunnskap ved Høgskolen i Østfold : rapport fra fagdagen, desember 2006

Lauvås, Per; Pettersen, Roar C
Research report, Bok
Thumbnail
Åpne
hefte2-08.pdf (674.2Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147860
Utgivelsesdato
2008-03-25
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). HV [30]
Sammendrag
I desember 2006 arrangerte HiØ en fagdag i regi av PULS (Program for under¬visning, læring og studiekvalitet) for lærerne ved høgskolen. Hensikten var å sette søkelyset på prinsippet om at all undervisning i høgere utdan¬ning skal være forskningsbasert, og hvordan vi ønsker å realisere dette prinsippet ved ulike av¬delinger, studier og fag ved HiØ.

Foreliggende rapport innholder bidrag fra så vel interne som inviterte, eksterne bidragsytere som har ar¬beidet med spørsmålet om forskningsbasert undervis¬ning, eller evidence-based pratice, både regionalt, nasjonalt og internasjonalt.

Innleggene i rapporten problematiserer en rekke spørsmål som melder seg når vi søker å legge et konkret, kvalifisert innhold i prinsippet om forskningsbasert undervisning – blant annet:

• Hvor¬dan defineres og praktiseres forskningsbasert undervisning innenfor ulike utdanninger, ulike fag og ulike studienivå – hva er fellestrekkene, og hva er forskjellene?

• Hva betyr kravet om forskningsbasert undervisning for forholdet mellom FoU–virksomhet, kompetanseutvikling og undervisning?

• Hvordan dokumenterer vi at undervisningen er forsknings¬basert?

• Hvordan dokumentere at forskningsbaserte undervisningsstrategier har effekt og gjør en forskjell når det gjelder studenters læring?

Vi håper at rapporten kan bidra til å belyse og gi konkret innhold til prinsip-pet om at all høyere utdanning skal være ’basert på det fremste innen forskning, kunstnerisk utviklingsarbeid og erfaringskunnskap’.
Serie
Rapport (Høgskolen i Østfold)
2008:2

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit