dc.contributor.author | Røising, Hanne Schou | |
dc.date.accessioned | 2010-01-27T13:29:38Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147903 | |
dc.description.abstract | Siden slutten av 1990-årene har alle høyere læresteder i landet skaffet seg
elektroniske læringsplattformer. Hensikten med disse er å støtte forskjellige former for
lærings- og undervisningsaktiviteter.
Det finnes i Norge liten dokumentasjon på hvorledes læringsplattformene
benyttes. I denne artikkelen presenteres erfaringer med bruk av læringsplattform fra
bachelorstudier innen barnevern, vernepleie, sosialt arbeid og sykepleie ved Høgskolen i
Østfold. Hensikten med artikkelen er å gi en kort presentasjon av hvorledes
læringsplattformen brukes og hvorledes studentene vurderer nytteverdien av dette. På
bakgrunn av disse erfaringene diskuteres hvorledes det kan tilrettelegges for å benytte
den elektroniske læringsplattformen for å frigi tid til pedagogiske aktiviteter i
klasserommet. Dette fokuset vrir diskusjonen fra å vurdere læringsplattformer som
pedagogiske verktøy til at læringsplattformer benyttes for å frigi pedagogisk aktivitet i
klasserommet. Denne måten å benytte læringsplattformer på, kan særlig se ut til å være
aktuelt i forhold til heltidsstudier der studentene daglig er til stede på høgskolen. | en |
dc.format.extent | 144885 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitets- og høgskolerådet | en |
dc.subject | elektroniske læringsplattformer | en |
dc.subject | IKT | en |
dc.subject | pedagogikk | en |
dc.subject | læring | en |
dc.title | Bedre med enkel bruk av elektroniske læringsplattformer enn ingen bruk? | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.source.pagenumber | 63-69 | en |
dc.source.volume | 32 | en |
dc.source.journal | Uniped : tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk | en |
dc.source.issue | 4 | en |