Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRøising, Hanne Schou
dc.date.accessioned2010-01-27T13:29:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147903
dc.description.abstractSiden slutten av 1990-årene har alle høyere læresteder i landet skaffet seg elektroniske læringsplattformer. Hensikten med disse er å støtte forskjellige former for lærings- og undervisningsaktiviteter. Det finnes i Norge liten dokumentasjon på hvorledes læringsplattformene benyttes. I denne artikkelen presenteres erfaringer med bruk av læringsplattform fra bachelorstudier innen barnevern, vernepleie, sosialt arbeid og sykepleie ved Høgskolen i Østfold. Hensikten med artikkelen er å gi en kort presentasjon av hvorledes læringsplattformen brukes og hvorledes studentene vurderer nytteverdien av dette. På bakgrunn av disse erfaringene diskuteres hvorledes det kan tilrettelegges for å benytte den elektroniske læringsplattformen for å frigi tid til pedagogiske aktiviteter i klasserommet. Dette fokuset vrir diskusjonen fra å vurdere læringsplattformer som pedagogiske verktøy til at læringsplattformer benyttes for å frigi pedagogisk aktivitet i klasserommet. Denne måten å benytte læringsplattformer på, kan særlig se ut til å være aktuelt i forhold til heltidsstudier der studentene daglig er til stede på høgskolen.en
dc.format.extent144885 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten
dc.subjectelektroniske læringsplattformeren
dc.subjectIKTen
dc.subjectpedagogikken
dc.subjectlæringen
dc.titleBedre med enkel bruk av elektroniske læringsplattformer enn ingen bruk?en
dc.typeJournal articleen
dc.source.pagenumber63-69en
dc.source.volume32en
dc.source.journalUniped : tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikken
dc.source.issue4en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel