dc.contributor.author | Dypedahl, Magne | |
dc.date.accessioned | 2008-10-14T07:24:48Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8195-003-0 (online) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8195-002-3 (trykt) | |
dc.identifier.issn | 1890-3622 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147916 | |
dc.description.abstract | Kunnskapsløftet har gitt begrepet "interkulturell kompetanse" en mer sentral plass i læreplanene for engelsk og fremmedspråk enn tidligere. Hvordan kan lærere som ikke har inngående kjennskap til interkulturell læring fra før, gripe an dette aspektet ved undervisningen? Forfatteren kommer i denne artikkeleln med forslag til 8 konkrete refleksjonsverktøy læreren kan benytte for å fremme interkulturell kompetanse både hos seg selv og hos elevene | en |
dc.format.extent | 148967 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | Fremmedspråksenteret | en |
dc.relation.ispartofseries | Fokus på språk | en |
dc.relation.ispartofseries | 2 | en |
dc.subject | fremmedspråkundervisning | en |
dc.subject | tverrkulturell kommunikasjon | en |
dc.title | Interkulturell kompetanse og kravet til språklæreren | en |
dc.type | Research report | en |