Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDypedahl, Magne
dc.date.accessioned2008-10-14T07:24:48Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn978-82-8195-003-0 (online)
dc.identifier.isbn978-82-8195-002-3 (trykt)
dc.identifier.issn1890-3622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147916
dc.description.abstractKunnskapsløftet har gitt begrepet "interkulturell kompetanse" en mer sentral plass i læreplanene for engelsk og fremmedspråk enn tidligere. Hvordan kan lærere som ikke har inngående kjennskap til interkulturell læring fra før, gripe an dette aspektet ved undervisningen? Forfatteren kommer i denne artikkeleln med forslag til 8 konkrete refleksjonsverktøy læreren kan benytte for å fremme interkulturell kompetanse både hos seg selv og hos eleveneen
dc.format.extent148967 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherFremmedspråksentereten
dc.relation.ispartofseriesFokus på språken
dc.relation.ispartofseries2en
dc.subjectfremmedspråkundervisningen
dc.subjecttverrkulturell kommunikasjonen
dc.titleInterkulturell kompetanse og kravet til språklærerenen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel