Show simple item record

dc.contributor.authorGjørven, Rita
dc.date.accessioned2008-08-14T12:42:46Z
dc.date.issued2008-02
dc.identifier.isbn978-82-8195-023-8 (online)
dc.identifier.isbn978-82-8195-022-1 (trykt)
dc.identifier.issn1890-3622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147920
dc.description.abstractRita Gjørven, universitetslektor i fransk fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling ved Universitetet i Oslo, presenterer her en undersøkelse der hun følger seks nyutdannede fransklærere gjennom deres tre første yrkseaktive år. Vi får vite hvilke hovedutfordringer de seks står overfor i møte med det etablerte lærerfellesskapet ved ungdomsskolene, og i møte med elever og foreldre. Gjørven argumenterer for at en lærerutdanning der studentene kontinuerlig utfordres til å tenke over og debattere egne læringsstategier, gir et godt grunnlag når rollene senere skifter, og studentene blir lærere. Et bevisst forhold til hvordan de selv lærer noe, er til stor hjelp når de nye lærerne skal fremme refleksjon over egen læring hos elevene.en
dc.format.extent322128 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherFremmedspråksentereten
dc.relation.ispartofseriesFokus på språken
dc.relation.ispartofseries12en
dc.subjectfagdidaktikken
dc.subjectfransk språken
dc.titleFra fransklærerstudent til fransklærer : en undersøkelse av seks ytutdannede fransklæreres praksis gjennom deres tre første arbeidsåren
dc.typeResearch reporten
dc.source.pagenumber30en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record