Praktisk tilnærming i fremmedspråkundervisningen : rapport fra en intervjuundersøkelse
dc.contributor.author | Heimark, Gunn Elin | |
dc.date.accessioned | 2008-07-10T07:22:55Z | |
dc.date.issued | 2008-02 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8195-018-4 | |
dc.identifier.issn | 1890-3622 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147922 | |
dc.description.abstract | Forfatteren presenterer her en analyse av et begrep som står sentralt i Kunnskapsløftet: praktisk tilnærming i fremmedspråkundervisningen. Vi får vite hvordan seks fransklærere i ungdomsskolen tolker begrepet og omsetter det i praksis. Heimark analyserer også hvordan begrepet er forklart i faglitteraturen og i læreplanen. Hun kommer avslutningsvis med forslag til tiltak som kan bidra til en mer enhetlig forståelse av praktisk tilnærming, og dermed til en styrking av fremmedspråkundervisningen | en |
dc.format.extent | 446190 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | Fremmedspråksenteret | en |
dc.relation.ispartofseries | Fokus på språk | en |
dc.relation.ispartofseries | 10 | en |
dc.subject | Fremmedspråkundervisning | en |
dc.title | Praktisk tilnærming i fremmedspråkundervisningen : rapport fra en intervjuundersøkelse | en |
dc.type | Research report | en |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Fokus på språk [11]
Alle utgivelser i Fremmedspråksenterets serie