Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrynildsen, Ellen Boye
dc.date.accessioned2009-09-14T12:45:31Z
dc.date.issued2009-09-14T12:45:31Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148199
dc.description.abstractUngdommene i denne undersøkelsen opplever mestring. Noen opplever oftere mestring enn andre. Vesentlige faktorer for dem som grunnlag for mestring er å kunne noe, å lære bort til andre, å delta i fellesskapet gjennom felles opplevelser og erfaringer. De uttrykker behov for et fleksibelt skoletilbud, samtidig vil de ha utfordringer og oppleve mestring på egen hånd; altså en balanse i utfordringer og støtte. Trygghet i forholdet til lærere og medelever er vesentlig, samtidig vil de bli sett og respektert som vanlige elever, med de individuelle behov alle elever har. Med hensyn til spørsmålet om lærevansker, kan det virke som det er to virkelighetsforståelser som kolliderer, eksperten mot individet. Det er ikke lærevanskene som er til hinder for læring, men barrierer i omgivelsene.en
dc.format.extent1036475 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.titleUtviklingshemming og mestring : En kvalitativ studie om hvordan elever med lett utviklingshemming / generelle lærevansker opplever mestring i skolenen
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel