Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHenriksen, Petter
dc.date.accessioned2010-12-01T12:34:00Z
dc.date.available2010-12-01T12:34:00Z
dc.date.issued2010-12-01T12:34:00Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148208
dc.description.abstractPALS (Positiv Atferd, støttende Læringsmiljø og Samhandling i skolen) er et program som er anbefalt brukt i norske skoler er en bearbeidet, tilpasset versjon eller kopi av den opprinnelige amerikanske modellen. Det er et skoleomfattende program med tiltak som er basert på klare retningslinjer. Programmet har som mål å redusere atferdsproblemer og å øke sosial og skolefaglig kompetanse hos barneskoleelever. Tiltaket er basert på prinsippet om at barns atferd er et resultat av både bakgrunn, egenskaper og omgivelser. Med PALS blir skolepersonalet selv utøvere av tiltak etter systematisk opplæring der de blant annet skal vektlegge å utvikle en pedagogisk praksis med felles verdier, kultur og holdninger.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleSkoleomfattende tiltaksmodell PALS i samisk kultur og kontekst: utfordringer og konsekvenseren_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel