Show simple item record

dc.contributor.authorHaug, Erna
dc.date.accessioned2009-09-30T11:27:09Z
dc.date.issued2009-09-30T11:27:09Z
dc.identifier.isbn978-82-7825-288-8
dc.identifier.issn1503-6677
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148382
dc.description.abstractI Strategisk plan for Høgskolen i Østfold 2006 – 2013 var ett hovedinnsatsområde å styrke sammenhengen mellom undervisning og FOU aktivitet. Gjennom denne rapporten beskrives et FOU prosjekt med hensikt om å: 1. Videreutvikle problembasert læring som læringsplattform gjennom alternative undervisningsformer. 2. Å øke studiekvaliteten gjennom å prøve ut alternative, praksisnære undervisningsformer som kan øke studentenes motivasjon for læring. 3. Å etablere et tettere samarbeid med praksisfeltet i kommunene og hos Fylkesmannen i Østfold. 4. Å styrke kvaliteten på praksisstudier og yrkesutøvelse til barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier. FOU-prosjektet har vært et samarbeid mellom Fylkesmannen i Østfold, tre kommuner i Østfold, tre studenter ved vernepleierutdanningen – siste studieår, og undertegnede. Rapporten gir en beskrivelse av hvordan samarbeidspartnere og studenter er rekruttert, hvordan alternative undervisningsformer er benyttet og hvordan prosjektet er implementert i studentenes praksisundervisning og skriving av bacheloroppgave.en
dc.format.extent80456 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesArbeidsrapport (Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2009:5en
dc.titleRapport fra arbeid med studentaktiv FoU 2006-2007: tema for FoU-arbeidet: tilrettelegging av det kommunale tjenestetilbudet til barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier TaKTen
dc.typeWorking paperen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record