Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBaltzersen, Rolf K.
dc.contributor.authorEliassen, Erik
dc.contributor.authorKleive, Knut Lensby
dc.contributor.authorLøvli, Elin Andersen
dc.contributor.authorMelberg, Dyril
dc.date.accessioned2009-10-14T07:00:52Z
dc.date.issued2009-10-14T07:00:52Z
dc.identifier.isbn978-82-7825-286-4 (online)
dc.identifier.isbn978-82-7825-287-1 (trykt)
dc.identifier.issn1504-5331 (online)
dc.identifier.issn1503-8939 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148451
dc.description.abstractLærende nettverk var et femårig prosjekt som ble avsluttet i 2009. Dette er det største pedagogiske prosjektet innenfor den nasjonale satsningen ”Program for digital kompetanse 2004-2008”. Med dette programmet skulle Norge bli ledende i verden i forhold til bruk av IKT i skolen. Denne rapporten beskriver et lite utsnitt av den nettverksaktivitet som har foregått. Fortellingen om Haldennettverket (samarbeid mellom tre skoler) dokumenterer at prosjektdeltakerne har styrket sin egen digitale kompetanse i prosjektperioden. Nettverket har samarbeidet tett og klarte også i siste prosjektperiode å spre sine erfaringer til andre lærere i Haldenskolene. I et IKT-perspektiv vil man derfor kunne hevde at man har nådd hovedmålsetningen med lærende nettverk: ”Gjennom kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling i lærende nettverk skal skoler, skoleeiere og lærerutdanning bevisstgjøres og kvalifiseres slik at IKT i større grad tas i bruk i læringsarbeidet der det gir faglig og pedagogisk merverdi.” Allikevel er det kanskje enda viktigere at prosjektdeltakerne i større grad innser verdien av å jobbe i nettverk. Vi har gjennom prosjektet også sett fremveksten av flere nye delingsarenaer som mininettverk (samarbeid mellom prosjektdeltakere fra et lite antall skoler) og regionale konferanser der det er lærerne selv som holder innlegg for hverandreen
dc.format.extent591739 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2009:4en
dc.titleÅ drive IKT-basert skoleutviklingsarbeid i mininettverk: erfaringer fra Haldennettverketen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel