Show simple item record

dc.contributor.authorSandell, Ove
dc.date.accessioned2007-07-05T10:43:22Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.isbn82-7825-136-3 (online)
dc.identifier.isbn82-7825-135-5 (trykt)
dc.identifier.issn1503-2612 (online)
dc.identifier.issn0805-8164 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148568
dc.description.abstract”Om faglig veiledning, om ulike perspektiv på læring, om kunnskap” beskriver innledningsvis innholdet i begrepet varm kunnskap. Rapporten gjør deretter rede for menneskemøter og studentaktiviteter innenfor ”Videreutdanning i praktisk veiledning, trinn 1” i tidsperioden fra 1996 til og med 2003. Grunnlagstenking, metodiske tilnærminger og kursledelsens teoritilfang blir presentert. Studentbidragene er imidlertid mangfoldige og betydelige. Ulike teorier og erfaringsbaserte synsvinkler som enkeltstudenter presenterer i basisgrupper eller på kurssamlingene, blir i betydelig grad styrende for hva de ulike basisgruppene og/eller kullene retter sin oppmerksomhet omkring. Fokuseringene har alltid sitt utgangspunkt i faglig veiledning, men skifter til oppmerksomhet omkring ulike forståelser for hva læring, kompetanse og kunnskap innebærer for den enkelte; ulike posisjoner og ulikt teoritilfang som tidvis vil kunne skape forvirring for noen studenter. Rapporten er et forsøk på å synliggjøre hva studentene og lærerne har arbeidet med.en
dc.format.extent1263283 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherHøgskolen i Østfolden
dc.relation.ispartofseriesRapport Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2004:2en
dc.subjectfaglig veiledningen
dc.subjectpraksisveiledningen
dc.titleOm faglig veiledning, om ulike perspektiver på læring, om kunnskapen
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record