Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAkerjord, Mari Ann
dc.contributor.authorRusås, Per-Olav
dc.date.accessioned2007-07-13T08:28:47Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.isbn82-7825-108-8 (online)
dc.identifier.isbn82-7825-106-1 (trykt)
dc.identifier.issn1503-2612 (online)
dc.identifier.issn0805-8164 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148576
dc.description.abstractKvalitetsreformens intensjon om at studentene skal lykkes krever et læringsmiljø med god sammenheng mellom studentenes læring, undervisningen de tilbys og evalueringsformen. I denne rapporten beskrives et undervisningsopplegg der forelesningene er fullstendig byttet ut med veiledningsbasert undervisning i grupper sammensatt etter studentenes egne ønsker om arbeidsinnsats. Det ble brukt både mappeevaluering og eksamen i kurset, og resultatene for studentene med forskjellig innsatsvilje sammenlignes. Vi fant at studenter som hadde valgt å være i grupper med stor innsats, er mer positive til den veiledningsbaserte undervisningsformen enn de øvrige studentene. Disse hadde også mindre avvik mellom karakterene på mappeinnleggene og skriftlig eksamen. Rapporten inneholder også flere andre sammenligninger av studentenes innsatsvilje, deres resultater og oppfatning av undervisningsformen.en
dc.format.extent338139 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagenob
dc.publisherHøgskolen i Østfolden
dc.relation.ispartofseriesRapport (Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2003:2en
dc.subjectmappeevalueringen
dc.subjectgruppearbeiden
dc.subjectdataingeniørutdanningen
dc.subjectveiledningen
dc.titleMappeevaluering og veiledningsbasert undervisning - hvem tjener og hvem taper? : erfaringer fra dataingeniørstudiet ved Høgskolen i Østfolden
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel