Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaug, Erna
dc.contributor.authorHjelmeland, Inger
dc.date.accessioned2010-02-15T11:26:40Z
dc.date.issued2010-02-15T11:26:40Z
dc.identifier.isbn978-82-7825-300-7 (online)
dc.identifier.isbn978-82-7825-301-4 (trykt)
dc.identifier.issn1503-2612 (online)
dc.identifier.issn0805-8164 (trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148616
dc.description.abstractDenne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring som pedagogisk plattform, og formålet har vært å videreutvikle to sentrale hovedelementer innenfor PBL: Studentaktive undervisningsmetoder Veiledning Bakgrunn for prosjektet er at undervisningstilbudet til deltidsstudentene ikke i tilstrekkelig grad har vært tilpasset studentgruppa, men i form båret preg av en minimering av heltidsstudentenes studietilbud. Fremmøte og deltakelse i undervisning har også tidvis vært lav, dette var forhold vi ønsket å gjøre noe med. Prosjektet omhandler utprøving av følgende metoder: Kursbasert undervisning med undervisningsstruktur i tråd med vernepleierens arbeidsmodell Tverrgrupper Gjennomgående case i all undervisning Frivillig tilstedeværelseForventningsnotat Veilerguide Referansegrupper Dataene som understøtter rapportens konklusjoner er samlet gjennom underveisevalueringer, skriftlige eller muntlige tilbakemeldinger i forelesninger og seminar, referansegrupper og tradisjonell blokkevaluering.en
dc.format.extent511797 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesRapport (Høgskolen i Østfold)en
dc.relation.ispartofseries2010:2en
dc.titleStudentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008en
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel