dc.contributor.author | Haug, Erna | |
dc.contributor.author | Hjelmeland, Inger | |
dc.date.accessioned | 2010-02-15T11:26:40Z | |
dc.date.issued | 2010-02-15T11:26:40Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-300-7 (online) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7825-301-4 (trykt) | |
dc.identifier.issn | 1503-2612 (online) | |
dc.identifier.issn | 0805-8164 (trykt) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148616 | |
dc.description.abstract | Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring som pedagogisk plattform, og formålet har vært å videreutvikle to sentrale hovedelementer innenfor PBL:
Studentaktive undervisningsmetoder
Veiledning
Bakgrunn for prosjektet er at undervisningstilbudet til deltidsstudentene ikke i tilstrekkelig grad har vært tilpasset studentgruppa, men i form båret preg av en minimering av heltidsstudentenes studietilbud. Fremmøte og deltakelse i undervisning har også tidvis vært lav, dette var forhold vi ønsket å gjøre noe med.
Prosjektet omhandler utprøving av følgende metoder: Kursbasert undervisning med undervisningsstruktur i tråd med vernepleierens arbeidsmodell
Tverrgrupper Gjennomgående case i all undervisning Frivillig tilstedeværelseForventningsnotat
Veilerguide
Referansegrupper
Dataene som understøtter rapportens konklusjoner er samlet gjennom underveisevalueringer, skriftlige eller muntlige tilbakemeldinger i forelesninger og seminar, referansegrupper og tradisjonell blokkevaluering. | en |
dc.format.extent | 511797 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapport (Høgskolen i Østfold) | en |
dc.relation.ispartofseries | 2010:2 | en |
dc.title | Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008 | en |
dc.type | Research report | en |