• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • HIØ's skriftserier
  • Rapport (Høgskolen i Østfold)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • HIØ's skriftserier
  • Rapport (Høgskolen i Østfold)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

XPed - prosjektorientert undervisning: et forsøk med å bruke eXtreme Programming som pedagogisk metode

Akerjord, Mari-Ann; Samuelsen, Terje; Tolsby, Håkon; Stenseth, Børre
Research report
Thumbnail
View/Open
Hefte10-2010.pdf (326.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/148632
Date
2010-10-04
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapport (Høgskolen i Østfold) [74]
Abstract
Rapporten beskriver et forsøk med metodisk veiledning av prosjektarbeid

i datafag og hvordan veiledningsprosessen kan understøttes av digitale

verktøy. Metoden som er brukt er en tillemping av "Extreme Programming",

en metodikk kjent fra datafaget. Prosjektets hovedformål var å vurdere

denne metoden som allmenn pedagogisk/didaktisk angrepsvinkel for å skape

større delaktighet, bedre fremdrift og bedre veiledning i

studentprosjekter.

Forsøket ble gjennomført i studieåret 2007/2008. Rapporten dokumenterer

selve forsøket og resultater i form av transkriberte intervjuer av

involverte parter og oppsummering av resultater
Series
Rapport (Høgskolen i Østfold);2010:10

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit