Show simple item record

dc.contributor.authorEriksen, Odd
dc.date.accessioned2011-01-04T07:56:19Z
dc.date.available2011-01-04T07:56:19Z
dc.date.issued2011-01-04T07:56:19Z
dc.identifier.isbn978-82-7825-333-5(online)
dc.identifier.isbn978-82-7825-334-2(trykt)
dc.identifier.issn1503-2612(online)
dc.identifier.issn0805-8164(trykt)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148634
dc.description.abstractDenne rapporten er en oppfølger til rapporten “Utdanningsvalg i Østfold”, som kom våren 2009 og var en oppsummering og evaluering av arbeidet med faget Utdanningsvalg i Østfold. Nå har vi sett på hvordan videregående skoler i Østfold arbeider med individuelle tiltak for å øke elevers sjanser til å fullføre og bestå videregående opplæring. Rapporten bygger på gruppeintervjuer med nøkkelpersoner (kontaktlærere, rådgivere og skoleledere) ved seks videregående skoler i Østfold, samt PPT og sosialrådgivere tilknyttet NAV. Hensikten har vært å få fram konkrete erfaringer og opplevelser fra de som møter frafallsproblematikken i skolehverdagen. Rapporten inneholder flere praktiske eksempler på tiltak. Den får også fram aktørenes syn områder som fraværets betydning for avbrudd og læring, kontaktlærers betydning, foresattes rolle og hvordan skolene ser på betydningen av sosialpedagogiske og relasjonelle tiltak. Rapporten har vært grunnlag for en arbeidskonferanse arrangert av Østfold Fylkeskommune våren 2010.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesRapport (Høgskolen i Østfold);2010:12
dc.titleBortvalg, frafall eller utdanningsbrudd? Hvordan kan vi forhindre at ungdom bryter løpet i videregående skole? Basert på intervjuer med nøkkelpersoner ved 6 videregående skoler i Østfolden_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber64en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record