dc.contributor.author | Baltzersen, Rolf K. | |
dc.coverage.spatial | Norway, Oslo | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2018-02-07T15:11:56Z | |
dc.date.available | 2018-02-07T15:11:56Z | |
dc.date.issued | 2012-04 | |
dc.identifier.citation | https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Digitale_fortellinger_i_skolen_%28versjon_2012%29.pdf | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2483384 | |
dc.description | Informasjon om boken er lagt ut her: http://rolfbaltzersen.blogspot.no/2012/03/arets-nyhet-gratis-bok-om-digitale.html Bok trykt i papir kan anskaffer her: http://rolfbaltzersen.blogspot.no/2012/03/arets-nyhet-gratis-bok-om-digitale.html | nb_NO |
dc.description.abstract | Dette er først og fremst en bok spekket med praktiske tips om hvordan man kan jobbe med digitale fortellinger i undervisningen. I tillegg har jeg ønsket å plassere digitale fortellinger som sjanger inn i en historisk og samfunnsmessig kontekst. I det første kapitlet i del I som heter “Digitale fortellinger”, skriver jeg en del om dette. Alle de andre kapitlene tar opp bruk av digitale fortellinger i skolen på ulike måter. I andre kapittel blir digitale fortellinger vurdert i forhold til tre pedagogiske perspektiver som kan sies å ha noen likhetstrekk med denne nye sjangeren. I tredje kapittel blir den didaktiske relasjonsmodellen brukt til å drøfte de utfordringer læreren står overfor ved bruk av digitale fortellinger i undervisningen. Her redegjør jeg også for noen av de erfaringene jeg og mine studenter har gjort i arbeidet med digitale fortellinger. I fjerde kapittel drøfter jeg hvordan digitale fortellinger kan støtte opp under utviklingen av grunnleggende ferdigheter hos eleven. Hele del II av boken inneholder praktiske tips og eksempler på digitale fortellinger. I det femte kapitlet skriver jeg derfor om hvordan man kan lage en digital fortelling. I de neste kapitlene blir det vist til en rekke eksempler på digitale fortellinger i ulike skolefag. Mange av eksemplene er laget av studenter på studiet IKT for lærere ved Høgskolen i Østfold. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Norgesuniversitetet har gitt økonomisk støtte til prosjektet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Mainz: Pediapress | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Digitale fortellinger | nb_NO |
dc.subject | Grunnleggende ferdigheter | nb_NO |
dc.subject | Lærerutdanning | nb_NO |
dc.title | Digitale fortellinger i skolen (Versjon april 2012) | nb_NO |
dc.type | Book | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.rights.holder | Hvem som helst kan andre og modifisere arbeidet uten at de må referere til opphavspersonen https://no.wikibooks.org/wiki/Wikib%C3%B8ker:B%C3%B8ker/Digitale_fortellinger_i_skolen_(versjon_2012) Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported //creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1562943 | |