dc.contributor.author | Toft, Solveig | |
dc.contributor.author | Holte, Kari | |
dc.date.accessioned | 2018-06-15T13:12:01Z | |
dc.date.available | 2018-06-15T13:12:01Z | |
dc.date.created | 2016-01-29T09:13:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | FORMakademisk. 2017, 10 (3), 1-21. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1890-9515 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2501798 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen rettes blikket mot selve opplevelsen i den skapende prosess, de ikke-målbare kvaliteter, spesielt i forhold til faget Kunst og håndverk. Artikkelens data består av tre ulike utøvergruppers arbeidsprosess i en bestemt type maleoppgave; maling med musikk som inspirasjon. De tre utøvergruppene hadde ulik alder, bakgrunn og skolering. Disse tre gruppene skal eksemplifisere hvilke opplevelser som kan oppstå i noen utvalgte skapende prosesser. Teorigrunnlaget er Czsikmyhalis flow-teori og Hans-Georg Gadamers hermeneutiske teori. Intensjonen er å bringe inn et perspektiv for å øke bevissthet og omtanke av enkelte forhold vedrørende tilrettelegging for skapende aktiviteter i skolen. | |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | Kunst og håndverk som undervisingsfag | |
dc.subject | Teaching in art | |
dc.title | Det skapende rom: betydningen av det ikke-målbare | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.subject.nsi | VDP::Arkitektur og design: 140 | |
dc.subject.nsi | VDP::Architecture and design: 140 | |
dc.source.pagenumber | 1-21 | nb_NO |
dc.source.volume | 10 | nb_NO |
dc.source.journal | FORMakademisk | nb_NO |
dc.source.issue | 3 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.7577/formakademisk.1400 | |
dc.identifier.cristin | 1325897 | |
cristin.unitcode | 224,30,0,0 | |
cristin.unitname | Avdeling for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |