Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorToft, Solveig
dc.contributor.authorHolte, Kari
dc.date.accessioned2018-06-15T13:12:01Z
dc.date.available2018-06-15T13:12:01Z
dc.date.created2016-01-29T09:13:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFORMakademisk. 2017, 10 (3), 1-21.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2501798
dc.description.abstractI denne artikkelen rettes blikket mot selve opplevelsen i den skapende prosess, de ikke-målbare kvaliteter, spesielt i forhold til faget Kunst og håndverk. Artikkelens data består av tre ulike utøvergruppers arbeidsprosess i en bestemt type maleoppgave; maling med musikk som inspirasjon. De tre utøvergruppene hadde ulik alder, bakgrunn og skolering. Disse tre gruppene skal eksemplifisere hvilke opplevelser som kan oppstå i noen utvalgte skapende prosesser. Teorigrunnlaget er Czsikmyhalis flow-teori og Hans-Georg Gadamers hermeneutiske teori. Intensjonen er å bringe inn et perspektiv for å øke bevissthet og omtanke av enkelte forhold vedrørende tilrettelegging for skapende aktiviteter i skolen.
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKunst og håndverk som undervisingsfag
dc.subjectTeaching in art
dc.titleDet skapende rom: betydningen av det ikke-målbarenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersion
dc.subject.nsiVDP::Arkitektur og design: 140
dc.subject.nsiVDP::Architecture and design: 140
dc.source.pagenumber1-21nb_NO
dc.source.volume10nb_NO
dc.source.journalFORMakademisknb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/formakademisk.1400
dc.identifier.cristin1325897
cristin.unitcode224,30,0,0
cristin.unitnameAvdeling for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel