Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBaltzersen, Rolf K.
dc.contributor.editorSvanberg, Ray
dc.contributor.editorWille, Hans Petter
dc.coverage.spatialNorway, Oslonb_NO
dc.date.accessioned2018-08-07T10:46:30Z
dc.date.available2018-08-07T10:46:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn9788205391802
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2507744
dc.description.abstractI skole-Norge har IKT vært et ”hett” tema det siste tiåret. Diskusjonen har blant annet dreid seg om IKT har en positiv eller negativ læringseffekt. De siste par årene har man imidlertid innsett at det er umulig å besvare på en god måte. IKT kan både hemme og fremme elevers læring i skolen. Mye vil handle om hvordan læreren klarer å bruke teknologien i sin egen undervisning. Dette krever at læreren både har didaktisk kompetanse og digital kompetanse. I dette kapittelet vil du få svar på følgende spørsmål: • Hva er digital kompetanse? • Hvorfor trenger læreren digital kompetanse? • Hvilke kompetanseformer er det viktig å utvikle hvis du som lærer skal kunne bruke IKT på en måte som fremmer læring?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal akademiske forlagnb_NO
dc.subjectLærerutdanningnb_NO
dc.subjectLæringnb_NO
dc.subjectUndervisningnb_NO
dc.subjectIKT i skolennb_NO
dc.titleDen digitale lærergjerningennb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.rights.holderRolf K. Baltzersennb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281nb_NO
dc.source.pagenumber133-161nb_NO
dc.source.journalLa stå! Læring - på veien mot den profesjonelle lærernb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel