Show simple item record

dc.contributor.authorArvesen, Petter
dc.date.accessioned2019-12-23T10:42:06Z
dc.date.available2019-12-23T10:42:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-7825-455-4
dc.identifier.issn1504-5331
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2634402
dc.description.abstractBakgrunnen for denne rapporten er et oppdrag fra Stiftelsen Fyrlykta om å beskrive implementeringen av feedbackverktøyet, Feedbackinformerte Tjenester (FIT), i virksomheten. Formålet med evalueringen har vært å vise hvordan verktøyet benyttes i samarbeidet mellom fagkonsulentene og familiehjemmene, og eventuelt hvordan bruken har styrket fosterforeldrene sine muligheter for medvirkning i oppfølgingsarbeidet. Rapporten viser at implementeringen langt på vei må betegnes som vellykket fordi det i evalueringsperioden viste seg at alle fagkonsulentene har benyttet verktøyet. Et viktig funn er at bruken av FIT har bidratt til at både fagkonsulentene og fosterforeldre er blitt oppmerksomme på problematiske forhold i fosterbarnas hverdagsliv. Dette er forhold de selv mener de ikke ville blitt oppmerksomme på uten hjelp av FIT. Selv om både omfang og bruksmåter varierer mye, må deler av praksisen som beskrives i evalueringen, betegnes som realiseringen av en feedbackkultur i oppfølgingsarbeidet. I hvilken grad denne praksisen er bestemt av fagkonsulentene sin allerede etablerte faglige tilnærminger, eller endret som en følge av implementeringen av FIT er ikke klart, men det synes imidlertid klart at FIT støtter allerede etablerte samarbeidsorienterte arbeidsformer i oppfølgingsarbeidet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Østfoldnb_NO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);
dc.titleImplementering av feedbackinformert tjeneste ved Stiftelsen Fyrlyktanb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber91nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record