• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020)
  • Kapittel i bok/rapport/antologi. LU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for lærerutdanning (gjelder til og med 2020)
  • Kapittel i bok/rapport/antologi. LU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Good mathematics teaching at lower primary school level

Maugesten, Marianne
Chapter
Published version
Thumbnail
Åpne
MaugestenGood2019.pdf (696.2Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2642040
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Kapittel i bok/rapport/antologi. LU [48]
Originalversjon
Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. 2019, 3672-3679.  
Sammendrag
This paper explores Norwegian lower primary teachers’ views about good mathematics teaching as revealed in a focus group interview at the end of a two-year school-based professional development program. Analyses of the empirical data indicate three main categories of findings: the teachers’ facilitation of learning, the students’ thinking in and about mathematics and the use of teaching aids in teaching. The results are discussed in relation to other Nordic studies and possible implications are also provided.
Utgiver
Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University, Netherlands and ERME

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit