dc.contributor.author | Sørensen, Charlotte | |
dc.contributor.author | Aastvedt, Ailin | |
dc.date.accessioned | 2020-02-20T13:14:55Z | |
dc.date.available | 2020-02-20T13:14:55Z | |
dc.date.created | 2019-12-30T14:57:03Z | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.citation | Samfundslederskab i Skandinavien. 2019, 34 (4), 276-293. | en_US |
dc.identifier.issn | 2596-6200 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2642979 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen ser vi nærmere på, hva vi kan lære av feilslåtte innovasjoner ved å belyse en case. Ved å løfte fram feilslåtte innovasjoner vil vi utfordre den vanlige forståelsen av innovasjon som noe entydig positivt. Feilslåtte innovasjoner blir i etterkant ikke kalt innovasjon, og dermed reduseres muligheten til læringsoverføring til nye innovasjoner. Vi finner blant annet at innovasjonen, vi undersøker ble feilslått, fordi motstanden ikke ble tatt på alvor underveis i prosessen. Vi oppsummerer artikkelen med fire læringspunkter til framtidige innovasjoner. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Copenhagen Business School | en_US |
dc.title | Læring av feilslåtte innovasjoner | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | en_US |
dc.source.pagenumber | 276-293 | en_US |
dc.source.volume | 34 | en_US |
dc.source.journal | Samfundslederskab i Skandinavien | en_US |
dc.source.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22439/sis.v34i4.5876 | |
dc.identifier.cristin | 1764409 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |