Show simple item record

dc.contributor.authorSørensen, Charlotte
dc.contributor.authorAastvedt, Ailin
dc.date.accessioned2020-02-20T13:14:55Z
dc.date.available2020-02-20T13:14:55Z
dc.date.created2019-12-30T14:57:03Z
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.citationSamfundslederskab i Skandinavien. 2019, 34 (4), 276-293.en_US
dc.identifier.issn2596-6200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2642979
dc.description.abstractI denne artikkelen ser vi nærmere på, hva vi kan lære av feilslåtte innovasjoner ved å belyse en case. Ved å løfte fram feilslåtte innovasjoner vil vi utfordre den vanlige forståelsen av innovasjon som noe entydig positivt. Feilslåtte innovasjoner blir i etterkant ikke kalt innovasjon, og dermed reduseres muligheten til læringsoverføring til nye innovasjoner. Vi finner blant annet at innovasjonen, vi undersøker ble feilslått, fordi motstanden ikke ble tatt på alvor underveis i prosessen. Vi oppsummerer artikkelen med fire læringspunkter til framtidige innovasjoner.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCopenhagen Business Schoolen_US
dc.titleLæring av feilslåtte innovasjoneren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200en_US
dc.source.pagenumber276-293en_US
dc.source.volume34en_US
dc.source.journalSamfundslederskab i Skandinavienen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22439/sis.v34i4.5876
dc.identifier.cristin1764409
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Tidsskrift- og avisartikler. ØSS [69]
    Samlingen inneholder bidrag fra ansatte ved Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag publisert som tidsskrift- og avisartikler

Show simple item record