Blar i HiØ Brage på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 121-128 av 128
-
The use of accessibility metadata in e‑learning environments: a systematic literature review
(Peer reviewed; Journal article, 2021)E-learning environments constitute an essential element in education, as they help students to ensure their pass their courses and graduate on time. Although guidelines, techniques, and methods have been presented in some ... -
Use of videos in the Information and Communication Technology Massive Open Online Course: Insights for learning and development of transformative digital agency with pre- and in-service teachers in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This study examines how videos may support participants’ learning in the Information and Communication Technology Massive Open Online Course (ICTMOOC) aimed to develop digital skills with pre- and in-service teachers in ... -
Veiledning i lærerstudenters praksisopplæring - et bidrag til læring og utvikling?
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Denne studien er gjennomført på bakgrunn av et målrettet samarbeid mellom to videregående skoler og en lærerutdanningsinstitusjon med en målsetting om å styrke og utvikle en bedre sammenheng mellom praksisopplæring, ... -
Veiledningssamtaler i høyere utdanning: Utprøving av en modell til bruk i forskning på tilbakemeldinger
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Tilbakemeldinger er sentralt for pedagogiske prosesser i høyere utdanning, og er en viktig komponent i vurdering med hensyn på læring. Imidlertid dokumenterer en rekke studier at studenter ikke er helt fornøyde med kvaliteten ... -
Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Artikkelen undersøker hvilken verdi skoleledere tillegger tospråklig fagopplæring og hvilken betydning dette har for tospråklige faglæreres deltakelse i skolens læringsfellesskap. Minoritetsspråklige elever har, ved behov, ... -
What good is it anyway? Professional dance artists legitimising their work for the Cultural Schoolbag in Norwegian schools
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article examines how dance artists with extensive experience with The Cultural Schoolbag (TCS), a national programme for bringing the arts into schools, convey their rationale for working in TCS. Previous research has ... -
Zoom fatigue under covid-19-pandemien: Hva innebærer fenomenet, og hvordan kan det forebygges?
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Studien tar for seg fenomenet Zoom fatigue, omfang og beskrivelse av fenomenet og mulige forklaringsmodeller. Studenter kan oppleve at det er vanskeligere å lære i Zoom-forelesninger, og studien ser på mulige tiltak for ... -
Å lese film
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Mange lærere ønsker å bruke film i engelskundervisningen, men ser kanskje ikke umiddelbart hvordan dette kan forankres i læreplanmål eller hvilke arbeidsmåter man kan velge. Denne artikkelen ser på hvordan Kunnskapsløftet ...