Blar i HiØ Brage på emneord "formative assessment"
Viser treff 1-4 av 4
-
Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen: En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring.
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Bakgrunn: Gode kunnskaper i anatomi, fysiologi og biokjemi (AFB) er nødvendig for at sykepleierstudenter skal kunne utvikle et klinisk blikk. Resultater fra nasjonal eksamen i AFB viser at mange sykepleierstudenter strever ... -
Nursing students’ experiences with concept cartoons as an active learning strategy for developing conceptual understanding in anatomy and physiology: A mixed-method study
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Aim: The aim of this study was to explore bachelor-level nursing students’ experiences with concept cartoons as an active learning strategy and formative assessment to develop conceptual understanding in anatomy and ... -
The value of oral feedback in the context of capstone projects in design education
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Research frequently reports student dissatisfaction with feedback in higher education. Large class sizes and modularization challenge teachers in providing useful feedback. Most of these studies have investigated student ... -
Veiledningssamtaler i høyere utdanning: Utprøving av en modell til bruk i forskning på tilbakemeldinger
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Tilbakemeldinger er sentralt for pedagogiske prosesser i høyere utdanning, og er en viktig komponent i vurdering med hensyn på læring. Imidlertid dokumenterer en rekke studier at studenter ikke er helt fornøyde med kvaliteten ...