Browsing HiØ Brage by Author "Hjelmeland, Inger"
Now showing items 1-8 of 8
-
Etablering av fagringer i to norske kommuner: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode 2008-2009
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger; Paulsen, Kirsti Meum (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-02)Dette er en forskningsrapport fra prosjekt Kunnskapsbasert praksis: Etablering av fagringer i to norske kommuner. Prosjektet er et to-årig samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold. ... -
Etablering av fagringer i to norske kommuner: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode 2008-2009
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger; Paulsen, Kirsti Meum (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-02)Dette er en forskningsrapport fra prosjekt Kunnskapsbasert praksis: Etablering av fagringer i to norske kommuner. Prosjektet er et to-årig samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold. ... -
Impact of initial emotional states and self-efficacy changes on nursing students’ practical skills performance in simulation-based education
Lugo, Ricardo Gregorio; Hjelmeland, Inger; Hansen, Mette Tindvik; Haug, Erna; Sütterlin, Stefan; Grønlien, Heidi Kristine (Peer reviewed; Journal article, 2021)Training through simulation has shown to increase relevant and specific skills sets across a wide range of areas in nursing and related professions. Increasing skills has a reciprocal relation to the development of ... -
Nurses' perspectives on technical skill requirements in primary and tertiary healthcare services
Leonardsen, Ann-Chatrin Linqvist; Blågestad, Ina Kristin; Brynhildsen, Siri; Olsen, Richard Monroe; Hatland, Lars; Kvarsnes, Anne Herwander; Hansen, Wenche Charlotte; Andreassen, Hilde Marie; Martinsen, Mona; Gregersen, Anne-Grethe; Hansen, Mette Tindvik; Hjelmeland, Inger; Grøndahl, Vigdis Abrahamsen (Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ... -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
Haug, Erna; Hjelmeland, Inger (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ... -
To-spann i hjemmetjenesten til mennesker med utviklingshemming: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode januar-april 2009
Paulsen, Kirsti Meum; Hjelmeland, Inger; Haug, Erna (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-15)Dette er en forskningsrapport fra prosjektet Kunnskapsbasert praksis: Gjennom bruk av to-spann modell i praksisstudier ved vernepleierutdanningen. Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune ... -
To-spann i hjemmetjenesten til mennesker med utviklingshemming: prosjektrapport kunnskapsbasert praksis: prosjektperiode januar-april 2009
Paulsen, Kirsti Meum; Hjelmeland, Inger; Haug, Erna (Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-03-15)Dette er en forskningsrapport fra prosjektet Kunnskapsbasert praksis: Gjennom bruk av to-spann modell i praksisstudier ved vernepleierutdanningen. Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Moss kommune, Fredrikstad kommune ...