Blar i Tidsskrift- og avisartikler. ØSS på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 1-5 av 5
-
Contacto con el español en el tiempo libre en diferentes contextos: estudiantes de bachillerato noruegos en España y Noruega
(Peer reviewed; Journal article, 2019)I presentasjonen legger jeg fram hovedfunnene fra tre kvalitative intervjuundersøkelser blant spanskelever i vg2 og vg3 i Norge og ved norske skoler i Spania. To av undersøkelsene ble gjennomført i 2016, mens den tredje ... -
Metacognition and Reader Response: the use of reading logs in the envisionment-building classroom
(Journal article; Peer reviewed, 2018)My article discusses the advantages of reading logs in teacher training programmes, and more specifically in connection with teaching literature and the Reader Response theory. This is an effective pedagogical method for ... -
Spansk nivå III - nye læringsmuligheter og deltakelse i læringsrom i hverdag og fritid
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I en tid med økende globalisering og digitalisering møter dagens spanskelever målspråket i mange ulike situasjoner og i ulike læringsrom, noe som åpner for nye erfaringer med språk og språklæring. Denne artikkelen presenterer ... -
Tidligere språkstart: et springbrett for en helhetstenking rundt språk og læring
(Journal article; Peer reviewed, 2018-10-25)Camilla Bjørke & Berit Grønn analyserer i deres artikel "Tidligere språkstart – et springbrett for en helhetstenking rundt språk og læring" kvalitative data fra en interviewundersøgelse, som de har foretaget i skoleåret ... -
Vg2-elevers kontakt med spansk i fritiden: "Det er morsommere å se serier når du skjønner litt spansk"
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen presenterer funn og analyse av siste del av en tredelt undersøkelse om spanskelevers kontakt med spansk språk og spanskspråklig kultur i fritiden. Undersøkelsen ble gjennomført i tidsrommet 2015-18. Den siste ...