• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for informasjonsteknologi
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). IT
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Avdeling for informasjonsteknologi
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). IT
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mappeevaluering og veiledningsbasert undervisning - hvem tjener og hvem taper? : erfaringer fra dataingeniørstudiet ved Høgskolen i Østfold

Akerjord, Mari Ann; Rusås, Per-Olav
Research report
Thumbnail
View/Open
hefte2-03.pdf (330.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/147707
Date
2003
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapport (Høgskolen i Østfold). IT [8]
Abstract
Kvalitetsreformens intensjon om at studentene skal lykkes krever et læringsmiljø med god sammenheng mellom studentenes læring, undervisningen de tilbys og evalueringsformen. I denne rapporten beskrives et undervisningsopplegg der forelesningene er fullstendig byttet ut med veiledningsbasert undervisning i grupper sammensatt etter studentenes egne ønsker om arbeidsinnsats. Det ble brukt både mappeevaluering og eksamen i kurset, og resultatene for studentene med forskjellig innsatsvilje sammenlignes. Vi fant at studenter som hadde valgt å være i grupper med stor innsats, er mer positive til den veiledningsbaserte undervisningsformen enn de øvrige studentene. Disse hadde også mindre avvik mellom karakterene på mappeinnleggene og skriftlig eksamen. Rapporten inneholder også flere andre sammenligninger av studentenes innsatsvilje, deres resultater og oppfatning av undervisningsformen.
Publisher
Høgskolen i Østfold
Series
Rapport (Høgskolen i Østfold)
2003:2

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit