• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Fakultet for helse, velferd og organisasjon
  • Institutt for velferd, ledelse og organisasjon
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolen i Østfold
  • Fakultet for helse, velferd og organisasjon
  • Institutt for velferd, ledelse og organisasjon
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Distraktorer i tester for emergente relasjoner

Vie, Aleksander; Arntzen, Erik
Peer reviewed, Journal article
Published version
Thumbnail
View/Open
Vie_Arntzen_2021.pdf (1.046Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3027487
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for velferd, ledelse og organisasjon [74]
Original version
Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse. 2021, 48 (2), 173-188.  
Abstract
Formålet med dette eksperimentet var å gjøre en systematisk replikasjon av Eksperiment 4 i studien til Arntzen (2006) ved å undersøke om respondering i henhold til stimulusekvivalens forekom i en delayed matching-to-sample prosedyre med distraktorer i form av addisjons- og subtraksjonsoppgaver i et tidsrom på tre sekunder mellom avsluttet presentasjon av utvalgsstimuli og presentasjon av sammenligningsstimuli. Deltakerne ble eksponert for tre faser hvor de enten ble presentert matematikkoppgaver i andre fase (ABA), eller i første og tredjefase (BAB). Resultatet av dette var at fem av seks deltakere i ABA-designen og ingen av de seks deltakerne i BAB-designen responderte i henhold til stimulusekvivalens i fasene med distraktorer. Det blir i diskusjonen argumentert for at matematikkoppgaver kan ha hindret eventuell medierende atferd i tidsrommet mellom utvalgs- og sammenligningsstimuli.
 
The purpose of the study was to do a systematic replication of Experiment 4 in Arntzen (2006) to test if distractors affected responding in accordance with stimulus equivalence in a delayed matching-to-sample format. The potential distractor tasks included addition and subtracting tasks during test for responding in accordance with stimulus equivalence and was presented during the 3 s delay between sample and comparisons stimuli. Participants were exposed to three phases where the potential distracting tasks were either presented in the second phase in an ABA design, and in the first and third phase in a BAB design. The results showed that one of six participants in the ABA design responded in accordance with stimulus equivalence in the distractor phase, and zero out of six in the distractor phases in the BAB design.
 
Publisher
Norsk atferdsanalytisk forening
Journal
Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA)

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit