Browsing Høgskolen i Østfold by Title
Now showing items 1999-2018 of 2409
-
Stability and Change in the C-Domain in American Swedish
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article introduces American Swedish (AmSw) into the discussion of the C-domain in heritage Scandinavian. The study is based on spontaneous speech data from the Swedish part of the Corpus of American Nordic Speech ... -
Startalder og andrespråkstilegnelse av finitthet
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I artikkelen analyseres språkdata fra et søskenpars andrespråkstilegnelse av norsk. Empirien brukes til å se nærmere på barns andrespråkstilegnelsesprosess for finitthet i norsk og å drøfte forholdet mellom denne prosessen ... -
Steering through tough times? Insights into the strategy-formation of small firms to adapt to demographic challenges
(Journal article; Peer reviewed, 2019-02-19)Market transformations induced by demographic change pose a challenge to the strategy-formation of small firms, because the effects of demographic change on firms are complex and partly non-predictable, and will only be ... -
Stereotypes and gender roles in Zelda, Breath of the Wild
(Master thesis, 2023) -
Stories of Hope: Young People’s Personal Narratives About ADHD Put Into Context of Positive Aspects
(Peer reviewed; Journal article, 2023)There is a growing acceptance that ADHD is a multi-dimensional disorder in which not all symptoms are associated with deficits or functional impairments. This article contributes to research on the positive aspects of the ... -
Story-based Cross-Curricular Teaching and Learning: A Systematic Mapping of the Research Literature on The Scottish Storyline Approach
(Chapter; Peer reviewed, 2020)Chapter 19. In recent years, there has been an increased research interest in Storyline as an alternative and student-centred approach to teaching across the curriculum. The Storyline Approach is assumed to benefit students’ ... -
Strategier for en mer effektiv operasjonsstue
(Master thesis, 2019) -
Strategisk kompetansestyring i Sykehuset Østfold - hvilke forhold har betydning for sikring av rett kompetanse?
(Master thesis, 2012-04-02) -
Strategisk ressursplanlegging i ambulansetjenesten: Forprosjekt for Sykehuset Østfold, Fredrikstad
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2011:1, Research report, 2011-01-24)Rapporten er en kort analyse av tilgjengelige data og verktøy for planlegging av ambulansetjenester. Rapporten er skrevet på oppdrag fra Sykehuset Østfold og skal inngå i grunnlaget for valg av strategi i ressursplanlegging -
Strategisk ressursplanlegging i ambulansetjenesten: Forprosjekt for Sykehuset Østfold, Fredrikstad
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2011:1, Research report, 2011-01-24)Rapporten er en kort analyse av tilgjengelige data og verktøy for planlegging av ambulansetjenester. Rapporten er skrevet på oppdrag fra Sykehuset Østfold og skal inngå i grunnlaget for valg av strategi i ressursplanlegging -
Streams of fun and cringe: Talking about Snapchat as mediated affective practice
(Journal article; Peer reviewed, 2019-08-06)How do young people interpret and negotiate their sense of being affected in the context of social media use? Our study draws on recent theorizing that views affective practices as discursive, relational and imbued with ... -
Studentaktiv forskning som virkemiddel for å utdanne profesjonsutøvere som også kan atferdsanalyse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Sentrale føringer for utdanningsinstitusjonene som utdanner profesjonsutøvere finnes i Kvali- fikasjonsrammeverket med LæringsUtBytter (LUB) eller mål. Målene er inndelt i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse. ... -
Studentaktive undervisningsmetoder og veiledning i undervisning av deltidsstudenter på vernepleierutdanningen: prosjektrapport, prosjektperiode 2006-2008
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2010-02-15)Denne prosjektrapporten omhandler videreutvikling av undervisningsmetoder for deltidsstudenter, bachelor i vernepleie, ved Høgskolen i Østfold i perioden 2006 – 2008. Undervisningsopplegget bygger på problembasert læring ...