Browsing Høgskolen i Østfold by Title
Now showing items 2225-2244 of 2409
-
Understanding the Psychological Reading Process: Preparing Pre-Service ESL Teachers to Become Reading Teachers
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article addresses the metacognitive skills of pre-service ESL teachers in terms of their future role as reading teachers for intermediate and advanced pupils. Reading is a basic skill in all subjects in the Norwegian ... -
Understanding the relationship between subjective health complaints and satisfaction with life for people in prevocational training in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Background and aim: In Norway, a large part of the population is dependent on disability benefits. The main reasons for this are related to long-term musculoskeletal pain and psychological complaints. Prevocational ... -
Understanding the role of positive emotions in healthcare communication - A realist review
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Aim: To explore how the expression of positive emotions during the interaction between patients and providers can cultivate the patient-provider relationship. Design: We conducted a realist review guided by the Realist ... -
Undersøkelse av kartleggingen av minoritetsspråklige elevers behov for spesialundervisning
(Master thesis, 2016-02-24) -
Undervisning basert på det fremste innen forskning, faglig og kunstnerisk virksomhet og erfaringsbasert kunnskap ved Høgskolen i Østfold : rapport fra fagdagen, desember 2006
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2008-03-25)I desember 2006 arrangerte HiØ en fagdag i regi av PULS (Program for under¬visning, læring og studiekvalitet) for lærerne ved høgskolen. Hensikten var å sette søkelyset på prinsippet om at all undervisning i høgere utdan¬ning ... -
Undervisning basert på det fremste innen forskning, faglig og kunstnerisk virksomhet og erfaringsbasert kunnskap ved Høgskolen i Østfold : rapport fra fagdagen, desember 2006
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2008-03-25)I desember 2006 arrangerte HiØ en fagdag i regi av PULS (Program for under¬visning, læring og studiekvalitet) for lærerne ved høgskolen. Hensikten var å sette søkelyset på prinsippet om at all undervisning i høgere utdan¬ning ... -
Undervisningssykehjem i Fredrikstad
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold, Avdeling for helse- og sosialfag, startet høsten 2000 opp et felles prosjekt ”Bruker- og kompetansesenter”. Prosjektet var et tre-årig prosjekt som ble avsluttet 30. juni 2003. ... -
Undervisningssykehjem i Fredrikstad
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold, Avdeling for helse- og sosialfag, startet høsten 2000 opp et felles prosjekt ”Bruker- og kompetansesenter”. Prosjektet var et tre-årig prosjekt som ble avsluttet 30. juni 2003. ... -
Undervisningssykehjem i Fredrikstad
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Fredrikstad kommune og Høgskolen i Østfold, Avdeling for helse- og sosialfag, startet høsten 2000 opp et felles prosjekt ”Bruker- og kompetansesenter”. Prosjektet var et tre-årig prosjekt som ble avsluttet 30. juni 2003. ... -
Ung, minoritetsspråklig og resilient
(Master thesis, 2010-10-06)Norge er i dag blitt et flerkulturelt samfunn, og vi har dermed fått en flerkulturell skole. Det er flere undersøkelser som har vist at Norge har en stor utfordring når det gjelder å gi elever med minoritetsbakgrunn god ... -
Ungdommers lesevaner
(Master thesis, 2022) -
Ungdomsskoleelevers intelligensoppfatninger og følger for strategibruk og forståelse
(Master thesis, 2015-09-15) -
Ungdomsskolelæreres tilnærming til elever som viser innagerende atferd
(Master thesis, 2022) -
Usability Testing of a Social Media Chatbot for Increasing Physical Activity Behavior
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Digital interventions for increasing physical activity behavior have shown great potential, especially those with social media. Chatbots, also known as conversational agents, have emerged in healthcare in relation to digital ... -
Use of a Biofeedback Breathing App to Augment Poststress Physiological Recovery: Randomized Pilot Study
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
The use of accessibility metadata in e‑learning environments: a systematic literature review
(Peer reviewed; Journal article, 2021)E-learning environments constitute an essential element in education, as they help students to ensure their pass their courses and graduate on time. Although guidelines, techniques, and methods have been presented in some ... -
The use of extensive reading techniques in Norwegian upper secondary education
(Master thesis, 2023) -
The use of paintings and sketches as scientific knowledge
(Peer reviewed; Journal article, 2021-12-22)This article is written in the field of the philosophy of science. The aim is to express how painting and drawing can be used as part of a phenomenological research method. The painter or drawer is a visual researcher in ...