Blar i Høgskolen i Østfold på tittel
Viser treff 1939-1958 av 2409
-
"Should I stay or should I go?" : drop-out fra lederutdanning
(Master thesis, 2014) -
Should we individualize training based on force-velocity profiling to improve physical performance in athletes?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The present study aimed to examine the effectiveness of an individualized training program based on force-velocity (FV) profiling on jumping, sprinting, strength, and power in athletes. Forty national level team sport ... -
Simulating the order book: a tool to discover trading strategies
(Master thesis, 2011-08-22)In this paper a system for testing stock market trading strategies involving limit orders are discussed. The system, which consists of an order book simulator and a component for collecting data, is implemented using ... -
Singing in the rain: Valuing the economic benefits of avoiding insecurity from urban flooding
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Sinte gutter gråter ikke!
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Six pelagic seabird species of the North Atlantic engage in a fly-and-forage strategy during their migratory movements
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Bird migration is commonly defined as a seasonal movement between breeding and non-breeding grounds. It generally involves relatively straight and directed large-scale movements, with a latitudinal change, and specific ... -
"Skal vi snakke sammen?" : en kvalitativ studie av hvordan elever med alvorlig og dyp lærehemming og deres samtalepartnere kommuniserer ved hjelp av talemaskin med dynamisk display
(Master thesis, 2011-09-26)Funn er beskrevet og analysert relatert til temaene kommunikasjon, relasjon og deltakelse i samspillet mellom elever og samtalepartnere. Eksemplene viser hvor sammenvevd og kompleks kommunikasjonen mellom deltakerne er. I ... -
Skapande Logos : en introduktion til Rudolf Steiners kristologi
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)Rudolf Steiner, 1861-1925, var aktiv innen flere forskjellige virksomheter, pedagogikk, religion, økonomi, eurytmi etc., og er fremst kjent som grunnlegger av antroposofien. I motsetning til teosofien ser Steiner og ... -
Skapande Logos : en introduktion til Rudolf Steiners kristologi
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007)Rudolf Steiner, 1861-1925, var aktiv innen flere forskjellige virksomheter, pedagogikk, religion, økonomi, eurytmi etc., og er fremst kjent som grunnlegger av antroposofien. I motsetning til teosofien ser Steiner og ... -
Skillrank: Towards a Hybrid Method to Assess Quality and Confidence of Professional Skills in Social Networks
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The present paper introduces a hybrid technique to measure the expertise of users by analyzing their profiles and activities in social networks. Currently, both job seekers and talent hunters are looking for new and ... -
Skjermede enhet for personer med demens - en attraktiv arbeidsplass?
(Master thesis, 2016-02-24) -
Skolekultur - kan det vedtas i store visjoner og fine ord
(Master thesis, 2015-09-15) -
Skoleledelse i endring - et blikk på rektors styring av lærere
(Master thesis, 2011-09-12) -
Skoleledernettverk som arena for læring og støtte
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen handler om nettverkssamarbeid mellom skoleledere, og formålet er å undersøke hvordan læring i og lederutvikling gjennom ledernettverk forstås fra rektorers og skoleeiers perspektiv, og hva som eventuelt gjør ... -
Skolelivskvalitet i et foreldreperspektiv ...
(Master thesis, 2012-11-02) -
Skoleomfattende tiltaksmodell PALS i samisk kultur og kontekst: utfordringer og konsekvenser
(Master thesis, 2010-12-01)PALS (Positiv Atferd, støttende Læringsmiljø og Samhandling i skolen) er et program som er anbefalt brukt i norske skoler er en bearbeidet, tilpasset versjon eller kopi av den opprinnelige amerikanske modellen. Det er et ... -
Skolerelaterte faktorer knyttet til psykisk stress og uro hos elever i ungdomstrinnet
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Folkehelseinstituttet (2016) konkluderer med at 15 til 20 prosent av alle norske ungdommer til enhver tid har nedsatt funksjon grunnet psykiske vansker. Samtidig viser Bakken (2016) til at ni prosent av guttene og 26 prosent ...