Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 1035-1054 av 2408
-
Iboende pedagogikk eller "black box"? : en pedagogisk analyse av 3 læringsplattformer med utgangspunkt i deres tekniske arkitektur
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-05)Learning platforms are widespread in Norwegian higher education. Nevertheless, there is considerable uncertainty regarding how to fully take advantage of a platform. Most evaluations have focused on common features of ... -
ICT in english language teaching in Norway
(Master thesis, 2015-06-03) -
ICT in the classroom: exploring ICT implementation in norwegian lower secondary school english classrooms
(Master thesis, 2015-03-05) -
Identification and classification of transportation disaster tweets using improved bidirectional encoder representations from transformers
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Social Media today has become the most relevant and affordable platform to express one’s views in real-time. The #Endsars protest in Nigeria and the COVID-19 pandemic have proven how important and reliant both government ... -
If digitalization is the answer–what is the problem? An analysis of policy documents related to the digitalization of Norwegian child welfare services
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this article, we have analysed policy documents related to the digitalization of the Norwegian child welfare services. The project ‘DigiBarnevern’ is a national initiative intended to develop and improve the digital ... -
Ikke mine, ikke dine, men VÅRE pasienter: eksempler på samarbeid mellom kommune og DPS for mennesker med psykiske lidelser og omfattende behov for tjenester
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:3, Research report, 2013-02-01)Denne rapporten er en av flere der Høgskolen i Østfold i samarbeid med et temanettverk av tjenesteytere beskriver og dokumenterer noen av de tjenestetilbudene som gis til brukergruppen: "Mennesker med psykiske lidelser som ... -
Ikke mine, ikke dine, men VÅRE pasienter: eksempler på samarbeid mellom kommune og DPS for mennesker med psykiske lidelser og omfattende behov for tjenester
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2013:3, Research report, 2013-02-01)Denne rapporten er en av flere der Høgskolen i Østfold i samarbeid med et temanettverk av tjenesteytere beskriver og dokumenterer noen av de tjenestetilbudene som gis til brukergruppen: "Mennesker med psykiske lidelser som ... -
"Ikke møtt" : en analyse av sosialmedisinske poliklinikkers konsultasjonspraksis
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2006) -
"Ikke møtt" : en analyse av sosialmedisinske poliklinikkers konsultasjonspraksis
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2006) -
IKT - mirakelkur eller tynn suppe? en kritisk analyse av sentrale teknologibegreper innenfor skolefeltet
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)Intensjonen med rapporten er å gi en oversikt over tenkningen bak begreper som blir brukt i det skolerelaterte IKT-feltet. I kapittel 1 spør jeg om man egentlig kan måle en læringseffekt av IKT. I dette første kapittelet ... -
IKT - mirakelkur eller tynn suppe? en kritisk analyse av sentrale teknologibegreper innenfor skolefeltet
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2007-08)Intensjonen med rapporten er å gi en oversikt over tenkningen bak begreper som blir brukt i det skolerelaterte IKT-feltet. I kapittel 1 spør jeg om man egentlig kan måle en læringseffekt av IKT. I dette første kapittelet ... -
IKT i læringsrommet : IKT, lokal skolepraksis og globalisering
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)I denne boken rettes søkelyset mot informasjons- og kommunikasjonsteknologi (ikt) i grunnskolens ulike fag. Samtidig er ikt en kanal ”ut i verden”, og bruk av ikt i skolen har sammenheng med videre, globale fenomener. ... -
IKT i læringsrommet : IKT, lokal skolepraksis og globalisering
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2005)I denne boken rettes søkelyset mot informasjons- og kommunikasjonsteknologi (ikt) i grunnskolens ulike fag. Samtidig er ikt en kanal ”ut i verden”, og bruk av ikt i skolen har sammenheng med videre, globale fenomener. ... -
IKT som endringsfaktor i lærerutdanningen : rapporten fra PLUTO-prosjektet (2000-2003) ved Høgskolen i Østfold. Avdeling for lærerutdanning
(Rapport (høgskolen i Østfold), Research report, 2004)”IKT som endringsfaktor i allmennlærerutdanningen – 2000-2003” var en del av det nasjonale nettverkstiltaket PLUTO (Program for lærerutdanning, teknologi og omstilling). Høgskolen i Østfold har gjennomført et ... -
IKT som endringsfaktor i lærerutdanningen : rapporten fra PLUTO-prosjektet (2000-2003) ved Høgskolen i Østfold. Avdeling for lærerutdanning
(Rapport (høgskolen i Østfold), Research report, 2004)”IKT som endringsfaktor i allmennlærerutdanningen – 2000-2003” var en del av det nasjonale nettverkstiltaket PLUTO (Program for lærerutdanning, teknologi og omstilling). Høgskolen i Østfold har gjennomført et ... -
Imitation Learning from Operator Experiences for a Real time CNC Machine Controller
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Controlling complex industrial systems can be a challenging task as it requires extensive knowledge and skills that are usually acquired through years of experience. This makes it difficult to program such expertise into ... -
Impact assessment of road infrastructure: A holistic approach
(Peer reviewed; Journal article, 2019)