Blar i HiØ Brage på tittel
Viser treff 1088-1107 av 2408
-
Informasjonstteknologi i videregående skole : en faglig og didaktisk analyse av lærerplanene i faget etter Reform 94
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2001)Læreplanreformen Reform 94 ga nye læreplaner for alle fag i videregående skole. Rapportens hovedmål er å gi en analyse av læreplanen i faget informasjonsteknologi etter Reform 94. Rapporten er delt i to: Den pedagogiske ... -
Information security governance in big data environments: A systematic mapping
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Information security governance is an important aspects for all organizations. Given the crucial importance of IT systems and the increasing range of threats these systems are facing, there is an increasing interest on the ... -
Information Sharing for Customized Dynamic Visual Analytics: A Framework
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Supply chain activities generate massive amount of data by several actors such as, suppliers, manufacturers, warehouses, distributers, and wholesalers. Visual analytics (VA) plays a key role in knowledge discovery and ... -
Infrared Thermography Based Defects Testing of Solar Photovoltaic Panel with Fuzzy Rule‐Based Evaluation
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Ingen utenfor: en skole for alle?
(Master thesis, 2013-12-19) -
Inkludering av barn med autisme-spekter-forstyrrelser i barnehagen
(Master thesis, 2016-02-24) -
Inkludering av barn med Down syndrom som benytter tegn-tiltale
(Master thesis, 2022) -
Inkludering av elever med innvandrerbakgrunn
(Master thesis, 2022) -
Inkludering i barnehagen - etikk, tvil og anerkjennelse
(Master thesis, 2016-02-24) -
Inkludering i ungdomsskolen og cerebral parese - fellesskap, utbytte og deltagelse
(Master thesis, 2016-02-24) -
Innflytelse i en beslutningsprosess
(Master thesis, 2010-08-17) -
Innføring av Elektronisk dokumentasjon av sykepleie - umiddelbar suksess eller usikker tålmodighetsprøve?
(Master thesis, 2012-11-27) -
Innføring av nye organisasjonsmodeller i universitets- og høyskolesektoren
(Master thesis, 2016-06-10) -
Innføring av problembasert læring ved sykepleierutdanningen
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Det kan se ut til at forelesning som tradisjonell formidlingsmåte i liten grad utvikler studentenes evne til å ta ansvar for egen læring. At studentene tar ansvar for egen læring er avgjørende for å utvikle evnen til å ... -
Innføring av problembasert læring ved sykepleierutdanningen
(Arbeidsrapport (Høgskolen i Østfold), Working paper, 2003)Det kan se ut til at forelesning som tradisjonell formidlingsmåte i liten grad utvikler studentenes evne til å ta ansvar for egen læring. At studentene tar ansvar for egen læring er avgjørende for å utvikle evnen til å ... -
Innovasjon i utvikling og gjennomføring av et kurs for ingeniører
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2006)De statlige undervisningsinstitusjoner er under press, både fra eier ved Kunnskapsdepartementet (KD) og fra de som ansetter våre utdannede ingeniører, i vårt tilfelle representert ved industrien som ønsker ”valuta for ... -
Innovasjon i utvikling og gjennomføring av et kurs for ingeniører
(Rapport (Høgskolen i Østfold), Research report, 2006)De statlige undervisningsinstitusjoner er under press, både fra eier ved Kunnskapsdepartementet (KD) og fra de som ansetter våre utdannede ingeniører, i vårt tilfelle representert ved industrien som ønsker ”valuta for ... -
Innovasjonsreisen – innføring av digitale trygghetsalarmer på veien mot Helsevakt: Følgeforskning i Fredrikstad kommune
(Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold);2017:3, Research report, 2017)Denne rapporten viser resultater fra et oppdrag med følgeforskning for Fredrikstad kommune. Vi har benyttet et organisasjonsteoretisk perspektiv på prosesser som kommunen og deres ansatte, brukere og pårørende er med på i ...